Inlägg från: Criffegirl |Visa alla inlägg
  • Criffegirl

Barn födda i nov 06 !!!

mexisis skrev 2007-04-26 10:30:40 följande:
    japp undrar hur lång tid det tar innan knasbollarna börjar gå framåt i stället hihi
    Det dröjer inte...Pontus lärde sig nästan på en gång. Fast visst, det går ju runt ibland och åt sidan ibland...men oxå rakt fram och med riktiga gångsteg
  • Criffegirl
    mexisis skrev 2007-04-26 10:39:41 följande:
    ok, för det kan ju inte va kul att bara komma bakåt hihi
    Du sa ju att han skrattade så det är nog inte så tråkigt ändå
  • Criffegirl
    mexisis skrev 2007-04-26 10:45:18 följande:
    nä inte än, men han har ju bara haft den i 3 dar så jag kan tänka mig att han kommer att lessna om han inte börjar kunna ta sig åt andra håll än bakåt. nu är det ju så kul bara att det är nåt nytt och att den blinkar och spelar musik
    Han kommer snart på hur man gör...va så säker!
  • Criffegirl

Hallå alla morsor....jag har en liten undran. Min lilla prins har varit lite knepig i magen några dagar, bajset är nästan som vanligt men det luktar hemskt...lite fränt-söt-sur-unket eller hur man ska beskriva det?! Han bajsar 3-4 ggr/dag nu men äter som vanligt och verkar inte sjuk i övrigt. Kanske lite tröttare?!

Jag gissar på tänder....vad tror ni?Fundersam

• Criffegirl
    mexisis skrev 2007-04-30 22:15:13 följande:
    hihi idag bajsade devin dill
    Dill?
  • Criffegirl
    mexisis skrev 2007-04-30 22:21:27 följande:
    alltså inte ren dill. han åt potatis med dillkött igår och idag fanns det fullt med små dillstrån i hans bajs. det såg skapligt skojigt ut
    Jaha ja men då så...jag som trodde det kom krondill kvistar ur rumpan.....NOT! *asg*

Jag är sååå avundsjuk på alla er som har barn som tycker om MATpuréer...Pontus vill verkligen inte ha det. Jag har provat med en massa olika men han får kväljningar av alla *suck* Fruktpuréer går utmärkt, alla utom mango...gröt funkar oxå bra...ja allt jag provat utom MAT och majsvälling
  • Criffegirl
    mexisis skrev 2007-04-30 22:32:12 följande:
    men du, devin har fått t.ex grymma kväljningar av pasta och kyckling purén, men jag har fortsatt och gett honom den ändå, och nu får han inte det längre. tror du inte att det kan va att han helt enkelt inte gillar smaken av mat. det är ju inte sött och gott precis. han vänjer sig nog devins nya favorit är när han får gröt på kvällen så mosar jag lite banan till honom som jag lägger på gröten. han får lite gröt och banan på varje sked. han blir helt överlycklig när han äter det. tar jag en sked med bara mosad banan ser han ut som om han svävar på moln hihi

Ja dom säger ju att man ska fortsätta fast de "inte tycker om"...jag har försökt men är nog lite för mycket av en "hönsmamma"...vill ju inte tvinga honom när han verkar tycka det är så hemskt?!

Nu är det dags för lite sömn...det ska väl matas här om 2 timmar så det vore skönt o få sova lite innan dess

Sov så gott alla valborgsfirare!

• Criffegirl

Hej hej...

Här har natten varit bättre än vanligt...men det på bekostnad av en hemsk kväll igår, det tog evigheter innan han orkade slappna av o komma till ro.

Men idag är allt som vanligt förutom att mamma känner sig mer utvilad

• Criffegirl

Pontus HATAR att ligga på magen, han har aldrig legat längre än 1 min. Men jag oroar mig inte för styrkan i rygg och nacke...han har ju velat "STÅ" sedan han var ca 2 månader och han sitter ju (fast det vinglar)

Det enda negativa jag kan se med att inte vilja ligga på mage är att det nog finns risk att han hoppar över krypandet på alla fyra....jag skulle gissa att Pontus kommer bli en sån bebis som hasar fram på rumpan med ena armen som skjuter på efter sidan Men det gör inget....han får göra precis som han vill *ler*

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!