Inlägg från: xJENNIEx |Visa alla inlägg
  • xJENNIEx

Misslyckat vändningsförsök..

Bebisen ville göra någon antydan till att vända på sig alls.. Ligger bra i magen med rumpan i bäckenet..
    Fått tid för kejarsnitt, vilket läkaren rekomenderade, men vilket jag har blandade känslor för.. Vill helst föda vaginalt..
    Har lite frågor..
    Är omföderska och bebisen i magen vägde runt 2500g just nu är i v.37 (36+0). Överväger en förlossning i säte.. Om nu inte bebisen i magen skulle få för sig att vända sig?! Så man får en "normal" förlossning..
    Någon som gjort ett misslyckat vändningsförsök och bebisen vänt på sig själv? Eller födde ni i säte? Eller gjorde ni planerat kejsarsnitt? Vad är era erfarenheter?
    Tacksam för alla svar!

BF 8/3-07
  • Svar på tråden Misslyckat vändningsförsök..
  • xJENNIEx

ica003: Ja då finns de ju hopp kvar! Får väl hålla mina tummar och tår på att den lille vänder sig! Va skönt att din bebis vände sig så du slapp snitt ännu en gång!

BF 8/3-07
  • xJENNIEx

Hessan: Om bebisen ligger i säte och vändningsförsök misslyckas och bebisen inte vänder på sig själv, så rekomenderar läkarna kejsarsnitt.

Anna D: Vet ej hur många vändningsförsök de gör, på mig gjorde de bara ett vilket gjorde as-ont, och misslyckades! =/ Vill helst föda vaginalt jag med, gillar heller inte tanken på kejarsnitt..

BF 8/3-07
  • xJENNIEx

JT 2an: Ja de känns väl som ett lite säkrare alternativ med kejsarnitt, men tycker att det känns lite läskigt inför det med.. I och med att det blir en operation.. Men de går säkert bra för mig vilket som..

BF 8/3-07
  • xJENNIEx

JT 2an: Va skönt att h*n ligger med huvudet ner så du får uppleva en vaginal förlossning med.. Förstår att du börjar bli nervös.. Kan ju komma närsom nu.. Lycka till du med!

BF 8/3-07
  • xJENNIEx

Anettan73: ja, själv är man i vecka 36+6 idag.. Så än kanske de finns hopp att h*n vänder sig...  

BF 8/3-07
  • xJENNIEx

Anettan73: Tack, ska spana på den sidan! =)

Har med testat att stå på huvudet en liten stund, tror knappt de va en minut sen kändes de som huvudet skulle sprängas...

BF 8/3-07
  • xJENNIEx

Buckaroo: Ja de kan man verkligen kalla tur! =) Synd att min bebis inte gjorde likadant när jag va där för 2veckor sen...

BF 8/3-07
Svar på tråden Misslyckat vändningsförsök..