• xJENNIEx

Misslyckat vändningsförsök..

Bebisen ville göra någon antydan till att vända på sig alls.. Ligger bra i magen med rumpan i bäckenet..
    Fått tid för kejarsnitt, vilket läkaren rekomenderade, men vilket jag har blandade känslor för.. Vill helst föda vaginalt..
    Har lite frågor..
    Är omföderska och bebisen i magen vägde runt 2500g just nu är i v.37 (36+0). Överväger en förlossning i säte.. Om nu inte bebisen i magen skulle få för sig att vända sig?! Så man får en "normal" förlossning..
    Någon som gjort ett misslyckat vändningsförsök och bebisen vänt på sig själv? Eller födde ni i säte? Eller gjorde ni planerat kejsarsnitt? Vad är era erfarenheter?
    Tacksam för alla svar!

BF 8/3-07
  • Svar på tråden Misslyckat vändningsförsök..
  • ica003

du får gärna läsa min gravidblogg. Barnet låg i säte, misslyckat vändningsförsök och världen rasade samman för mig. Förra förlossningen slutade med akutsnitt och jag vill gärna uppleva vaginal förlossning...Två snitt är ju oftast = snitt igen nästa gång. Och pga av att det blev snitt förra gången så var en sätesförlossning out of discussion

Men! På snittdagen (29/1) när vi kom in hade barnet vänt på sig! Så det händer! Läkaren sa oxå på vändningsförsöket att det kan hända och det säger dom ju inte om dom inte tror det...

Så nu sitter man fortfarande med magen Bf+3 och väntar...

Lycka till och hoppas att det blir en bra upplevelse vilken förlossning det än blir!

• xJENNIEx

ica003: Ja då finns de ju hopp kvar! Får väl hålla mina tummar och tår på att den lille vänder sig! Va skönt att din bebis vände sig så du slapp snitt ännu en gång!

BF 8/3-07
  • ica003

Håller oxå tummar och tår för dig! (och kanske att du inte behvöer hållas på halster så länge som jag..)

• Hessan

Vår bebbe ligger just nu i säte enligt min barnmorska är i vecka 34+0 och enligt barnmorskan har h*n till vecka 36 på sig att vända sig "rätt" gör h*n inte det så sa hon att läkaren kunde vända bebben men det känns inte bra tycker jag. Är lite rädd att det inte ska gå så bra det. Undrar om man får göra kejsarsnitt om man "vägrar" låta läkarn vända bebben??? Har hört av många att man inte rekommenderas föda i säte.....

• Pna

En till som inte alls känner mig pigg på att göra vändningsförsök om det blir aktuellt... men min bebbe ligger nog rätt så varför oroar jag mig??

• Anna D

Imorgon har jag gått 36 fulla veckor, om 2 veckor ska jag till BM nästa gång.
    Min bebis ligger i säte, men har inte sjunkit ner.
    Hur många vändningsförsök gär de? Jag vill helst föda vaginalt, jag gillar inte riktigt tanken på kejsarsnitt.

• Knoppisar

Jag födde min tjej i säte vaginalt. Hon vägde 3700g och förlossningen gick jättebra! Hade krystvärkar runt en timme men allt flöt på bra. Skulle absolut välja vaginalt om jag hamnar i samma sitts igen.

• xJENNIEx

Hessan: Om bebisen ligger i säte och vändningsförsök misslyckas och bebisen inte vänder på sig själv, så rekomenderar läkarna kejsarsnitt.

Anna D: Vet ej hur många vändningsförsök de gör, på mig gjorde de bara ett vilket gjorde as-ont, och misslyckades! =/ Vill helst föda vaginalt jag med, gillar heller inte tanken på kejarsnitt..

BF 8/3-07
Svar på tråden Misslyckat vändningsförsök..