• Pna

Positiva målbilder?

Frågade min käre man om han hade några målbilder inför förlossningen. Han har inte deltagit i förberedelserna alls på det sätt jag skulle önskat och är väl inte riktigt "med" i mitt tänk. (tyvärr) Han sade bara "blod och söl".
    - Ja det var ju en bra bild att jobba sig fram emot sade jag. När jag ligger där och hotar med att ge upp och dö ska du då påminna mig om "blod och söl"??? Nä vet du vad... hitt på nå annat! Sedan dess har vi tillsammans hittat flera:
    - Bebisen liggandes naken på fårskinnsfällen som vi köpt.
    - Bebisen i babyskyddet.
    - Härliga vårpromenader med barnvagnen.
    - Ögonblicket då vi får veta om det är en tjej eller kille

Går att hitta massor men det kanske är bra att fokusera på en?

• Pna

Men nu är mitt problem att i väntans tider (2 v kvar) hitta målbilder för själva förlossningsarbetet. Jag kan inte se mig själv i rollen och det stressar mig! Någon som har några bra tips?

• Pna

Är cyklist. Kanske ska se varje värk som en uppförsbacke som jag ska ta mig över i ett långt lopp. (Har dessutom min styrka i uppförsåkningen, det är där jag sticker ifrån konkurrenterna!) He he! Får man skyltar på förlossningen som talar om hur långt man har kvar? (skämt åsido)

• Pna

Har nu gjort det!!

Det var ganska suddigt på förlossningen eftersom jag hängde på lustgasen... Men när krystvärkarna behövde hjälp på vägen tänkte jag på bebisen sittandes i babyskyddet! Vågor eller blommor hade aldrig funkat för mig. Då gällde det att ta i för kung och fosterland så den där lilla rackarn kunde komma ut! Som jag längtade efter bebisen då...

• Pna

Sterna... En bra liknelse! Tänk bara på att man kan vara öppen 10 cm när man kommer in... Helikopter upp då eller?

Babyassistans... Tack! Det blev världens finaste bebis (såklart). Agnes heter hon och är helt underbar. Just nu sover hon och låter mamma surfa lite

• Pna

Jag hade bilden av bebisen i babyskyddet med mig in i förlossningssalen (bland flera) men det var bara den som dök upp när det väl gällde och det dröjde till slutet innan jag plockade fram den. Men som sagt jag var ganska avtrubbad av all lustgas! Lycka till allihopa och ha inte så stora förväntningar på era förlossningar. Risken är att ni blir besvikna. Själv såg jag det mest som ett jobb som måste göras. Hade en lite mer romantisk föreställning om hur det skulle vara innan!!

Svar på tråden Positiva målbilder?