Inlägg från: solrosblad |Visa alla inlägg
  • solrosblad

Positiva målbilder?

På cd skivan Harmonisk graviditet, finns på apoteket, får man lära sig att visualisera och slappna av inför förlossningen.

• solrosblad

Fan det var en bra idé, jag ska se till att baljan står så jag kan se den när jag krystar, för jag avskyr verkligen krystskedet.
    Tack

• solrosblad

Det som skulle vara jävligare är om värkarbetet inte hade ngr pausar, så tänk positivt

• solrosblad

Nä, jag orkar inte tänka på hur långt det är kvar när jag har som mest ont, vill bara överleva då

• solrosblad

Lustgasen tjejen haha...den förvandlade mig från panikslagen till avslappnad, såååå skööönt

• solrosblad

Du behöver ju inte ha så mycket lustgas, det går att ställa in på mer syre och lite gas... Jag hade 50/50, men det går ju att ha minder om man vill Be att få pröva ngr värkar innan du får för ont så du känner om det känns okej. Tyckte själv det var skönt att tappa kontrollen, jag hade mer eller mindre panik innan eftersom jag öppnade mig så snabbt och att min bm inte var tillräckligt lyhörd för hur jag mådde.

• solrosblad

Jag har aldrig tyckt det varit jätte fantastiskt att föda barn, men inte heller tyckt det varit hemskt. Men sist så var jag nervös, stressad och rädd så jag kunde inte andas avslappnande utan stretade emot varje värk, och det var hemskt, kroppen jobbade på i rasande tempo och huvudet sa vänta på mig.... Så när jag äntligen fick lustgasen, hann bara 3 drag, så blev jag avslappnad och kände ist att det inte var så hemskt. Så för mig var den kanon.
    Den här graviditeten känner jag ist förväntan och är inget rädd. Jag har fått beviljad igångsättning pga snabba förlossningar, och för att jag ska kunna vara på plats när det börjar, just för att slippa få panik igen, så jag hopas att jag ska få en fin upplevelse den här gången ist Än så länge känner jag mig taggad

• solrosblad

Kajsa, ja det kan jag förstå att det känns mysigare själv haha... Hoppas du inte blir smittad.

• solrosblad

Ta det som det kommer tjejen, planera inte för mycket, utan ta en sak i taget så ska det gå bra

• solrosblad

Förstår om det känns overkligt, det gör det för mig oxå, fast det är 5e barnet och jag vet vad som kommer att hända, även om jag inte vet precis eftersom ingen gång är den andra lik, så jag är oxå orolig, samtidigt som jag är förväntansfull

• solrosblad

Ja det brukar man få, och det står även hur snabbt du kör

• solrosblad

Jag har svårt att ha inre bilder, allra helst när man har ont. Tipset som ngn skrev att man kan ha bebisbaljan att titta på mellan värkarna ska jag däremot ta fasta på, då har jag ngt mer konkret att gå på... Men innan man får så där jätte ont då är allt bara positivt och då funkar min fantasi

Svar på tråden Positiva målbilder?