• Nadia

Är det ok att kolla på tv på arbetstid, för att t ex följa sportevenemang och annat?

Ja som rubriken lyder. Tycker ni det är ok. Jag tycker då inte det. Iallafall inte om man sitter i kontorslandskap. Det är ju knappast att ta hänsyn till de som inte är sportintresserade. Men det verkar "accepterat" att göra detta. Nu menar jag stora evenemang som OS och dyligt.

Mvh Nadia

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att kolla på tv på arbetstid, för att t ex följa sportevenemang och annat?
  • Auris

Det beror på. Att springa ifrån 5 minuter precis när Anja åker tycker jag är OK. Att låta tvn stå på hela tiden är absolut inte OK. Det stör ju arbetet.

• TezzyBump

nej, jag tycker inte det.. är inte ett dugg intresserad av os o liknande.. vill man följa det så får man väl ta ledigt.. tycker det är sånt hysteri kring OS o liknande.

• sandra1984

He he upp till var o en på varje arbetsplats,och chefen såklart.
    Jag själv är noll intresserad av tex OS eller sport...men jag störs inte när arbetskamraterna tittar på arbetstid.

Hmm idag är det snart förbud på allt.Ha ha...snart får man fråga om lov om man får gå på toan i nöd på arbetstid...he he...

• azofia

Under fotbills vm i somras kunde folk lätt sätta sig i fikarummet och kolla på en hel match. Då frågade jag min chef om det var ok att jag tog en shoppingrunda på stan medan hon kollade matchen. Det var det tydligen inte. Märkligt...

Jag tycker det är OK att man går ifrån kanske 5 minuter o kollar, men inte att man har en teve på i ett kontorslandskap där folk sitter och jobbar.

• azofia

Fotbill, det är alltså samma sak som fotboll...

• Thursday

Skillnaden mellan OS/VM och Prison Break är följande. OS är vartannat år, under en vecka eller två. Prison Break är en timme varje vecka. Vidare är det också en fråga om allmänintresse, om 95 % av medarbetarna vill kolla på något en halvtimme vartannat år så tycker jag faktiskt att de resterande fem procenten kan få stå ut med det.

I övrigt anser jag det vara självklart att det inte ska drabba ens arbetskamrater så att t.ex. de får göra ens jobb, eller att man ska vara tvungen och titta och sedan få jobba över.

• Spegel

När jag gick i skolan så fick vi välja om vi ville se på dötrisst idrott eller plugga i klassrummet (då utan lärare för denne ville såklart se sporten) Det som kändes märkvärdigt var att vi som inte var intresserade fick uppgifter som SKULLE vara klara efter lektionens slut.
    För mig och många andra kändes det orättvist att vi skulle arbeta när de övriga fick ägna sig åt nått de hade ett brinnande intresse för.
    Hade man fått samma erbjudande om tex glamour eller våra bästa år skulle sända sitt sista avsnitt? Knappast......

• Angelica77

Jag tycker det är helt Ok så länge chefen är med på det. Och även om chefen skulle vara borta och man sitter framför TV:n en liten stund så tycker jag inte att det är jättefel det heller.

Min chef pratade tom om att skaffa kort till boxern då det kanske är nån som vill kolla på en film nån gång sa han...  

Händer ganska ofta att vi sitter o glor på TV:n på morgonen tillsammas till 08.40. Kollar på nyheter mm o tar det lite lugnt o snackar skit. Härligt att mjukstarta!!!!

• Kristin24

nja...är väl bättre o sitta o lyssna på radion då i lurar. Då störs ju inte de ointresserade.

Go och glad Kexchoklad
Svar på tråden Är det ok att kolla på tv på arbetstid, för att t ex följa sportevenemang och annat?