Inlägg från: Nadia |Visa alla inlägg
  • Nadia

Är det ok att kolla på tv på arbetstid, för att t ex följa sportevenemang och annat?

Ja som rubriken lyder. Tycker ni det är ok. Jag tycker då inte det. Iallafall inte om man sitter i kontorslandskap. Det är ju knappast att ta hänsyn till de som inte är sportintresserade. Men det verkar "accepterat" att göra detta. Nu menar jag stora evenemang som OS och dyligt.

Mvh Nadia

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det ok att kolla på tv på arbetstid, för att t ex följa sportevenemang och annat?
  • Nadia
    Ciccin3 skrev 2007-02-06 14:33:31 följande:
    Ja, om tiden finns.Man ska ha kul på jobbet, i det ingår lite jippon ibland, även på arbetstid. Dessutom tror jag att det är riktigt nyttigt för hela arbetsplatsen om man tillsammans tar en pause och hejar på Sverige i OS en halvtimme. Lit de parade
    Så då ska alla dras med i nåt som vissa gillar? Då kan jag ju slänga upp nån dokusåpa jag följer och be alla joina om tid finns? Eller är det inte accepterat?
    Mvh Nadia
  • Nadia
    Thursday skrev 2007-02-06 14:36:07 följande:
    Varför tycker du så illa om det?Jag kan förstå om du t.ex. blir så störd i ditt arbete att du måste jobba över, men annars kan man väl tycka att det är lite roligt att folk ärglada och har en gemenskap?
    Neej, förlåt mig, missförstå mig rätt. Jag tycker inte sååå illa om det. Men jag förstår inte varför vissa saker är accepterade. Och andra inte. Såklart det är kul med gemenskap, absolut, men inte kan man väl komma och tvinga på andra att kolla på sport och kalla det för att umgås, bara för att vissa gillar det? Det är ju att "tvinga" på någon nåt. Enligt mig iaf. Jag skulle då alltså lika gärna slänga upp en liten tv på jobbet och sätta på Prison Break och skruva upp volymen. Tror du allvarligt att det skulle vara lika accepterat? Obs, jag menar inget illa, men det är en rätt kul fråga så jag är nyfiken på hur andra tänker. :)
    mamyleine skrev 2007-02-06 14:37:13 följande:
    Ja , det är ju okej att springa ut 5 min varje haltimma för man är rökare året om så då kan minnsan ½ timme för att kolla på sport varannat (eller är det vart fjärde) finnas som en extra rast. ~ Alla kan göra fel utom jag ~
    Hehe, jag viiiisste att den parallellen skulle komma att dras här.
  • Nadia
    Tant Green skrev 2007-02-06 14:39:31 följande:
    Om man sköter sitt jobb och använder hörlurar, så varför inte?
    Hörlurar går bra! :)
  • Nadia
    mamyleine skrev 2007-02-06 14:41:49 följande:
    Hehe, jag viiiisste att den parallellen skulle komma att dras här.ja men de är ju sant. Fast rökning är alltid mer okej än andra hobbys. ~ Alla kan göra fel utom jag ~
    Nej, det tycker inte jag. Usch. Jag är en fd rökare och jag önskar alla rökare att sluta så jag hoppas det blir förbud på att röka på arbetsplatserna. :) För allas hälsas skull.
  • Nadia

Det är det jag menar som stör mig. Varför är vissa grejer ok, och andra inte? Jag är helt säker på att folk runtomkring mig skulle bli asirriterade om jag satt på Prison Break och började kolla högljutt. Konstigt att det är sån skillnad på vad som är accepterat eller ej.
    Tack för alla svar iaf. :)

azofia skrev 2007-02-06 15:03:15 följande:
    Under fotbills vm i somras kunde folk lätt sätta sig i fikarummet och kolla på en hel match. Då frågade jag min chef om det var ok att jag tog en shoppingrunda på stan medan hon kollade matchen. Det var det tydligen inte.
Svar på tråden Är det ok att kolla på tv på arbetstid, för att t ex följa sportevenemang och annat?