• Helis

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IIl

Säger också välkommen alla nya och hej till de gamla :)!

Har lagt mina tre barn (två döttrar o man) så jag passar på att kolla hur ni mår här på tråden. Börjar få panik över att jag snart skall börja jobba igen (1 okt) men jag har inte riktigt något val och mitt jobb i sig är kul men jag trivs väldigt bra hemma och detta är sista föräldrarledigheten så jag njuter så mycket jag kan.

Myrna: Vad spännande med din syster. Kommer ihåg själv hur nervös jag var och hur min resa blev.

• Helis

Oji: Angående ögonfransarna, jag har sett att Gilda skolan i göteborg har en permanent ögonfrans uppböjning som jag länge har funderat på. Tänk att slippa böja varje gång man skall sminka sig. Annars låter det ju som den man värmer gör att det håller bättre och att det går snabbare.

jag vet att det diskuterades hur intresserade barnen är i ursprungslandet och jag har börjat prata med Moa (4 år) om att jag kommer från Korea och inte har legat i mormors mage och för varje gång jag berättar så verkar det som hon hänger med mer och mer. mitt mål har varit att hon vet vad hon skall svara den dagen hon får frågan från andra barn o vuxna. mer eller mindre kör jag samma metod som mina föräldrar körde med mig :).

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IIl