• Ahrodie

Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IIl

Den listan har nog några månader på sig? . Jag vet att jag var med på den före vår förra träff .

*Honey1982 (Maja), 24 år från Jönköping. Adopterad från Sri Lanka. 1 son (född i Januari-06).

*Jolo (Johanna). 28 år. Uppsala. Sydkorea. 1 son född mars 06.

*Helis (Helena), 29 år, Göteborg, Sydkorea, 2 döttrar, mars 03, juni 06

*Sara 30 år,göteborg/phuket , Thailand med dottern sofina, mars 06.

*michanna ( Anna) 29år, Enköping, Chile, 3 barn -99,-04,-05

*lollolo (Louise) 25 år, Mölndal,Guatemala, 1 son född Aug-05

*jennsan ( Jenny) 26år, Stockholm, Indien, 1 son född Mars 05, och väntar 2:a barnet.

*maria1978 (Maria) 28år, Västerås, Chile, 1 son född juni-00 och väntar 2:a barnet.

*sara76 30 år, Stockholm, Indien, 1 son nov-04, 1 dotter aug-06

*Destined Star (Naina),Säffle,Indien, 3 barn -98,-02,-05

*Coco33 (Cornelia) 34år, Göteborg, Sydkorea, 2 döttrar -95, -01 och 1 son-06

*Lussan (Sussi) 29 år, Göteborg, Sydkorea, 1 dotter 05

*Nysnö* Stockholm, Sydkorea. Dotter 6 månader
    .
    *Myrna* Stockholm, 32 år, Sydkorea, en son född -06

*Lillvicky* (Victoria), 25 år, Sundsvall, Sri Lanka, en dotter född sep -04, en son född sep-06

*CuteD* (Daniela) , 31 år, Stockholm, Equador, en dotter född april -06

*Oji* 29 år, Eskilstuna, Sydkorea, dotter född april -05

*Annroll* 23 år, Göteborg, Sri Lanka, Inge barn än.

*EunYoung* (Lena), 30 år, Sundsvall, Sydkorea, son född sep -06

*Isbi* (Isabella), 31 år, Gävle, Korea, en dotter född december -05

* MissS (Sarah), 26 år, Karlstad, Sydkorea, 1 son född maj -02, 1 dotter född dec. -05 och gravid med 3:e barnet BF 070215

*Lime25* Stockholm, Sydkorea, en dotter född juli-05

*sandranoren (Sandra) 27 år, Kil, 1 dotter född juli-02, 1 son född januari-05 och 1 dotter född juni-06

*Bella76 Stockholm, Sydkorea, en dotter född 1 maj -06

*Över 35* 39 år,Sundsvall, Sydkorea, en son född 1 aug 2004, gravid igen med BF 070214.

*Miababia* Maria 28 år, Visby, Sri Lanka, BF 23 februari-07

*bumbi* Anna 24 år, Uppsala, Indien, BF 30juni-07

*Apanage*, 34 år, Ekerö (utanför Stockholm), Svenskadopterad, en son född 21 sept 2006

*Underbarson*, Lovisa 35 år, Göteborg, Sydkorea, en son född 9 mars-06

*Ahrodie*, 39 år, Stockholm, Sydkorea, 5 barn väntar en 6:e maj-07

• Ahrodie

Skriver här med... GRATTIS Meandra!

• Ahrodie

Fint namn kan tänka mig att hon är liten . Ser bedårande ut!

• Ahrodie

Jag tror ingen av mina stora barn är sådär jättenyfikna på Korea om jag ska vara ärlig. Inte mer än vad dom är intresserade av bonus-pappas land USA eller andra länder över huvud taget. Kanske om dom visste att det fanns en möjlighet att spåra  släktingar där, men än så länge är jag stämplad hittebarn och så länge spåret tar slut där så är det inte mer spännande än andra länder och kulturer.

Mina stora är 14½, 16, 18 och 22.

BF 18 maj 2007, min 6:e bebis :)
  • Ahrodie

Christalia; jättefina , jag har en bunt hehe..

Välkommen hit och grattis till graviditeten! 

• Ahrodie

För min del får det bli efter förlossningen Meandra . Men visst vore det skoj!

• Ahrodie

Jag ska sättas igång den 27 april så för mig får det bli lite senare mot sommaren Ni får avlägga rapport om ni ses innan!

• Ahrodie

Sätt datum ni . För mig beror det ju så mycket på i vilken kondition lillan kommer ut och hur förlossningen går, så det är absolut inget att köra några riktlinjer efter!

• Ahrodie

Tycker det låter som en bra idé meandra . Då skulle det ju kunna täcka ett eventuellt oväder vilket kan bli knepigt om man ska ses i en park med matsäck med . Början på maj är ju fortfarande liiite väl kylslaget i marken också (säger den praktiska jag..) om man tänker sig att sitta på filt någonstans med barnen.

• Ahrodie

Jag hänger gärna på några veckor senare . Just den helgen borde min lilla vara knappa veckan gammal så det är lite tidigt för oss för en utflykt

• Ahrodie

Hej och välkommen isseq

• Ahrodie

Vacker Silvana; GRATTIS till sonen!!

• Ahrodie

Tokigt Meandra.. får försöka hinna skicka dig en tanke mitt i allt.. Det är ju min igångsättningsdag imorgon . Känns ju lite "taskigt".. KRAM!

Bebis #6, planerad igångsättning 27 april :)
  • Ahrodie

Nu är det klart och vi är hemma . Den 27:e april föddes en liten Joline via katastrofsnitt på grund av navelsträngsframfall. 2180g "tung" och 45cm "lång". Vi är hemma och mår bra, men bör kanske vänta någon månad med festande . Folk försöker påpeka att jag måste hålla mig lugn efter snittet...

Bebis #6, planerad igångsättning 27 april :)
  • Ahrodie

Myrna: Mja.. jag är nog ganska däckad . Första gången jag blivit snittad och ajaj så handikappad man blir jämfört med vanlig förlossning! .

• Ahrodie

Håller med dig där Maria . jämfört med hur det är nu efter snittet så var jag definitivt uppe och *skuttade* efter mina vaginala förlossningar! Det här suger ju! Höll på att tuppa av efter gårdagens lilla promenad med handling..

• Ahrodie

Maria: Katastrofsnitt Navelsträngen föll ner när hinnorna brast. Finns en förlossnings-berättelse i min blogg. Varför snittades du?

Filips mamma: Vad söt han är!

• Ahrodie

Maria: Läste just din förlossningsberättelse . Joline var fixerad.. men hon hade så litet huvud så dom lyckades skjuta upp det när dom tog hinnorna..

Svar på tråden Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IIl