Tråd för oss "adoptivbarn" som har fått barn - del IIl
*Fniss* så du är adopterad fårn Equador du...hi, hi!
*Fniss* så du är adopterad fårn Equador du...hi, hi!
Jag vet. Är bara trött och flamsig! Ha en bra dag du med!!
CS68 skrev i sista inlägget i förra tråden:
"Hej alla! Har inte varit inne på ett tag men måste bara skriva ett par rader om min "sista punkt" nämligen hur vi adoptivbarn blir bemötta ute(är adopterad från Korea och har bott här i "hela mitt liv", typ 36 år!!!):
Var i vår vackra huvudstad i början av veckan och 3 st tunnelbanevakter pratade direkt engelska med mig, 2 st "vita" som JAG frågade om vägen till bl a NK och Gamla Stan vände sig till min "vita" man och förklarade...Det förvånar mig nämligen att de flesta inte verkar ha stött på något liknande och ändå verkar vi vara ganska många inne på den här tråden.Hur som haver så var Stockholms-vistelsen e n o r m t trevlig, Stockholmare - njut av en underbar stad och atmosfär!Kram"
Förstår att det måste vara frustrerande att bli tilltalad över huvudet men tunnelbanearbetarna menade säkert inget illa utan vill nog vara hjälpsamma. Det är ju inte så lätt att veta i en turiststad som Stockholm. Skönt att din stockholmsvistelse belv lyckad i.a.f.
Jag har inte varit tillbaka, men i tonåren letade jag upp min bio-pappa. För en tid sedan gjorde jag ett försök även att lokalisera bio-mamman (kom att tänka en del på henne i.o.m att jag själv blivit mor) och SWS (Social Welfare Society i Korea)hittade en kvinna med rätt personuppgifter. Kvinnan själv nekade dock till moderskapet men jag tror att det var rätt person som inte ville (kunde?) ge sig tillkänna. Det är tydligen vanligt om jag förstått det rätt. Lite tråkigt då jag ville berätta att allt gått bra med mig och att hon fattade rätt beslut en gång i tiden. I vilket fall som helst säger SWS att de berättade det för kvinnan ifråga, så om hon är bio-mamman så vet hon det nu.
miababia: GRATTIS!!! Har allt gått bra?
meandra: Grattis!!
Välkomna ni som är nya!
Både ni som är nya i tråden och ni som är nya i världen...
Hej, hej! Idag flyger lillsyrran till Seoul. Det är hennes andra besök där och i veckan ska hon träffa biopappan med familj ("bio-halvsyskon"). Jag vet att detta betyder massor för syrran så jag håller verkligen tummarna för att hon får ut det hon vill få ut av detta möte och att hon inte är besviken. Hon var ganska nervös när jag talade med henne igår. Ska dock bli spännande att höra hur det går. Kanske ska hon träffa sin bio-mamma också.
Är du alltid online?
Coco33: Ja, det ska jag göra! Tycker att det är himla spännande själv!
CuteD: Samma här!