Inlägg från: Bagarberta |Visa alla inlägg
  • Bagarberta

Tråden om Cystisk Fibros !

Hej! Min kusin hade CF, hon gick bort i canser när hon var 9 . Varken min farbror eller hans fru visste att dom bar på anlaget. Har snackat med nån från CF-förbundet i lund när jag bodde i skåne och hon sa att om jag var orolig så va det inga problem att testa om jag bär på det. Men när jag ringde uppsala (hade då flyttat hem till västmanland igen ) Så sa dom att det bara va onödigt. Vet inte om jag ska testa eller inte. Såg ju hur min kusin mådde, och jag vet inte om jag vill utsätta mina barn för det. Fast det va 10 år sedan, det kanske har hänt mer i forskningen nu med behandling å sånt?

• Bagarberta

Grodan1981
    , ja det va fint det som din pappa sa! Jo, jag kommer älska våra barn vare sig dom har någon sjukdom, är handikappade fysikt eller vad som hellst, men bilden av min kusin som ligger dubbelvikt över en kudde å "huffar" upp slem är fast etsad i mitt huvud. Alldeles tårögd å dan efteråt, men ooo så tapper hon var.

anna01 , men om ens syskon haft CF så borde det väl vara en självklarhet att testa dig å dina barn? Kan man tycka iaf.

Hur går ett sånt test till?

• Bagarberta

Oki, tack för ditt svar tomcar1!
    Jag bor i västerås (västmanland) Vart ska jag höra av mig då? Gillade som sagt inte uppsala då dom inte tyckte det va nödvänligt å tyckte att jag va lite fånig som oroade mig!

• Bagarberta

Tack för era svar! Ska ringa dit i veckan!

anna01 , vet du när du får svar?
    Måste vara hemskt att gå å vänta.

Tingeling13 , Va jobbigt att veta att ens barn känner så, måste vara tungt för honnom, och dig oxå givetvis.

tomcar1 , när fick du din diagnos?

Svar på tråden Tråden om Cystisk Fibros !