• Riia

Hur stå ut..

Hej,
    suck...nu är jag helt ensam tjej på min arbetsplats.Jobbar på ett ställe med typ tre tjejer och resten män.Nu har mina två arbetskompisar blivit gravida och är sjukskrivna!Själv är jag inne på tredje året med försök och olika behandlingar osv.Jättejobbigt!Hur ska man orka då alla runt omkring verkar bli med barn så lätt??

• Svar på tråden Hur stå ut..
  • Riia

Tack för svaren,det känns ju lite lättare att prata med andra i samma situation.Synd bara att vi inte är på samma arbetsplats,vi skulle kunna ha rätt kul..!:)

• Riia

Hej bambi!Jo det är inte lätt att gå igenom detta,när man är i denna ålder så är ju alltid typ hälften av alla vänner och bekanta gravida,flera med sitt andra eller tredje..vi testar nu med clomifen+puregon,ska till gyn imorron på koll o få spruta så att äggen lossar,hade två fina äggblåsor på 12mm i tisdags.Så nu håller vi tummarna och håller igång hela helgen :))...Kramar!!

• Riia

Jo det är vi!:))Jag hade två äggblåsor på 18mm vardera och tog lossn.sprutan idag så i helgen gäller det,vi måste vara som kaniner..hehe:D

• Riia

Hej igen!
    Går och väntar att tiden ska gå så jag kan ta test,bim är nästa lördag...Bambi,hade du några biverkningar/symptom av sprutorna?Kände inget av puregon men nog efter pregnyl sprutan.Ömma bröst,stegring som hållit i nu en vecka,och ibland hugger det till i magen.Hörde att det kan sitta i ännu 10dgr efter sprutan,så det är väl bara att vänta och se..Vågar ju inte hoppas för mycket men spännande är det ändå.

• Riia

Tog test igår(kunde inte vänta längre)som surprise surprise var negativt:( vad hade man väntat sig egentligen,för jävligt känns det ändå.Vi ska prova en gång till likadant och efter det insemination så länge vi väntar på ivf.Enda problemet är ju att allt kostar så mycke,vi har inget högkostnadsskydd i finland,så vi måste antagligen ta lån för att kunna göra ivf.Usch va det känns hopplöst idag,försöker tänka att det skulle ju kunna vara värre,men ibland blir man lite uppgiven.

• Riia

nä mensen har inte börjat än men antagligen i helgen.Skulle va intressant att skriva upp allt och kolla vad allt har kostat sen om man lyckas få barn,fast det kanske är bättre att inte göra det..nå, nu tar vi nya tag igen :)

• Riia

fortfarande ingen mens...ska testa i helgen pånytt om inget hänt.Jag tror ändå inte att det är nåt annat än lite "hormonrubbningar" att det inte börjat än.Har inte haft några speciella tecken på vare sig grav eller mens förutom ömma bröst och lite magknip ibland,men det brukar höra till mensen.Och så har jag ju ganska oregelbunden mens annars också så jag vet inte.Om det är 14-15 dgr luteralfas så har jag ju inte haft ägglossning förrän tidigast en vecka efter sprutan??Kan det ta så länge?

• Riia

Nu vet jag inte vad jag ska tro längre,tog ett test imorse och det syntes ett väldigt väldigt svagt streck men ett streck var det,så då kanske det har lyckats nu i alla fall?Vågar inte riktigt tro det för det var så svagt men ska ta nytt test i nästa vecka och kolla hur det ser ut då.Vi är båda helt uppochned nu,vi vill ju så gärna men vågar inte tro än.Det blir nog några jobbiga dagar framöver innan jag ska pröva igen...försöker att inte tänka så mycket och ta ut nåt i förskott,man blir ju bara mer besviken då om det inte är nåt.

• Riia

Jepp,utan tvekan,jag ÄR gravid!!:))Hoppas bara att allt går bra!

Svar på tråden Hur stå ut..