• Riia

Hur stå ut..

Hej,
    suck...nu är jag helt ensam tjej på min arbetsplats.Jobbar på ett ställe med typ tre tjejer och resten män.Nu har mina två arbetskompisar blivit gravida och är sjukskrivna!Själv är jag inne på tredje året med försök och olika behandlingar osv.Jättejobbigt!Hur ska man orka då alla runt omkring verkar bli med barn så lätt??

• Svar på tråden Hur stå ut..
  • Ria78

Fy vad jobbigt! Vi har försökt ett bra tag också och det är grymt jobbigt när det är gravida magar överallt. På mitt jobb är vi mest kvinnor och det är nästan alltid någon som är gravid. Männen är bra att prata med just för att slippa baby-snacket... För mig har det funkat att bok in en resa eller annat kul för att släppa tankarna på barn lite grann i alla fall.

Lycka till!

• Amber77

Vet hur det känns. Av 5 kvinnor i mitt arbetslag är 3 mammalediga just nu (den fjärde är inte barnafödarålder) så jag är ensam kvar och har fått stå ut med allt deras graviditetssnack. Gissa om man storgråtit efter jobbet många ggr...

Tyvärr måste man på ngt sätt finna sig i det. Vi kan ju inte missunna dem som blir gravida naturligt, men det är klart att man är sotis på dem. Jag vet inte hur man ska orka, men på ngt sätt gör man ju det ändå. Man tragglar på och försöker och försöker och ger aldrig upp hoppet. Och man gör det för att någon gång MÅSTE det vara vår tur också!

Skickar styrkekramar till dig!

• Riia

Tack för svaren,det känns ju lite lättare att prata med andra i samma situation.Synd bara att vi inte är på samma arbetsplats,vi skulle kunna ha rätt kul..!:)

• bambi7

åhh Riia känner igen allt du skriver... sitter själv och storlipar efter ännu en månad med förhoppningar och mens idag...hur ska man orka!!
    Vi e oxå inne på vårt 3e år och alla våra vänner har barn nu fast det var vi som började försöka först! hur ska man orka!! Blir så arg frustrerad och lessen.. skönt att få skriva av sig med andra i samma sits. Kram på er!

• Riia

Hej bambi!Jo det är inte lätt att gå igenom detta,när man är i denna ålder så är ju alltid typ hälften av alla vänner och bekanta gravida,flera med sitt andra eller tredje..vi testar nu med clomifen+puregon,ska till gyn imorron på koll o få spruta så att äggen lossar,hade två fina äggblåsor på 12mm i tisdags.Så nu håller vi tummarna och håller igång hela helgen :))...Kramar!!

• bambi7

åhh Riia! håller tummarna så hårt att det ser bra ut idag och att dukan ta sprutan...
    Tycker att det e dax för oss nu, tack så jättemycket för de fina du skrev i min gb.. det stämmer ju såååå bra. MEn nu tycker jag attt vi e starka nog...o ch har fått prova tillräckligt!! stor kram

• Riia

Jo det är vi!:))Jag hade två äggblåsor på 18mm vardera och tog lossn.sprutan idag så i helgen gäller det,vi måste vara som kaniner..hehe:D

• bambi7

du håll på nån dag extra för på mig blev det helt knasigt med sprutan...dog den dag 14 och mens på dag 32...hummmm 14-15 dagars luteralfas... det blir ju alltså äl på dag 18!!! 4 dagar efter sprutan.. och det ska ju vara 12-36 h...ligg nu i...kramkrma

• Riia

Hej igen!
    Går och väntar att tiden ska gå så jag kan ta test,bim är nästa lördag...Bambi,hade du några biverkningar/symptom av sprutorna?Kände inget av puregon men nog efter pregnyl sprutan.Ömma bröst,stegring som hållit i nu en vecka,och ibland hugger det till i magen.Hörde att det kan sitta i ännu 10dgr efter sprutan,så det är väl bara att vänta och se..Vågar ju inte hoppas för mycket men spännande är det ändå.

• bambi7

åhhh riia det låter ju lovande...perfekt att tempen e hög då har du ju garanterat haft äl...åh jag vet att det e så drygt att vänta och leta symptom...eller leta och leta...

håller verkligen tummarna attt det ska lyckas den här gången.
    Jag hade ingen direkt biverkning av sprutan mer än kansek några finnar och lite trött. om inte jag lyckas den här gången så ska jag nog också få ta sprutor eller insemination.

hoppas hoppas att det e grav du känner. kramkrma

• Riia

Tog test igår(kunde inte vänta längre)som surprise surprise var negativt:( vad hade man väntat sig egentligen,för jävligt känns det ändå.Vi ska prova en gång till likadant och efter det insemination så länge vi väntar på ivf.Enda problemet är ju att allt kostar så mycke,vi har inget högkostnadsskydd i finland,så vi måste antagligen ta lån för att kunna göra ivf.Usch va det känns hopplöst idag,försöker tänka att det skulle ju kunna vara värre,men ibland blir man lite uppgiven.

• bambi7

åhh skit med... men det e ju inte kört än.. mensen har väl inte kommit?.. kanske inte plussar föörrän senare.. hoppas det..synd att det e så dyrt i finland.. men va gör man inte. kram kram

• Riia

nä mensen har inte börjat än men antagligen i helgen.Skulle va intressant att skriva upp allt och kolla vad allt har kostat sen om man lyckas få barn,fast det kanske är bättre att inte göra det..nå, nu tar vi nya tag igen :)

• bambi7

de låter bra... nya tag.. de andra blir man bara så deppig över....nu jäklar ska vi bli med barn eller hur!!

• Riia

fortfarande ingen mens...ska testa i helgen pånytt om inget hänt.Jag tror ändå inte att det är nåt annat än lite "hormonrubbningar" att det inte börjat än.Har inte haft några speciella tecken på vare sig grav eller mens förutom ömma bröst och lite magknip ibland,men det brukar höra till mensen.Och så har jag ju ganska oregelbunden mens annars också så jag vet inte.Om det är 14-15 dgr luteralfas så har jag ju inte haft ägglossning förrän tidigast en vecka efter sprutan??Kan det ta så länge?

• Riia

Nu vet jag inte vad jag ska tro längre,tog ett test imorse och det syntes ett väldigt väldigt svagt streck men ett streck var det,så då kanske det har lyckats nu i alla fall?Vågar inte riktigt tro det för det var så svagt men ska ta nytt test i nästa vecka och kolla hur det ser ut då.Vi är båda helt uppochned nu,vi vill ju så gärna men vågar inte tro än.Det blir nog några jobbiga dagar framöver innan jag ska pröva igen...försöker att inte tänka så mycket och ta ut nåt i förskott,man blir ju bara mer besviken då om det inte är nåt.

• Riia

Jepp,utan tvekan,jag ÄR gravid!!:))Hoppas bara att allt går bra!

Svar på tråden Hur stå ut..