Inlägg från: Majspuree |Visa alla inlägg
  • Majspuree

Tråd för oss rökare

Tänkte att jag kunde starta en tråd för oss som röker eller har rökt under graviditeten. Man kan ju inte yttra sig i någon av trådarna här på fl om rökning då man blir anfallen av ett gäng pirajor.
    Självklart vet vi ju att det är fel att röka när man är gravid. Och dom flesta av oss vill INTE röka. Så jag tänkte att här kan man skriva av sig om man haft en jobbig dag, försöker sluta mm

OBS inga viktigpettrar göre sig besvär, vi vet att man inte ska röka!

• Svar på tråden Tråd för oss rökare
  • Majspuree

Ja jag tror säkert att det kommer att bli mycket gnäll. Tänkte att denna tråd skulle vara utan gnäll, men det kommer säkert slinka in några sura kommentarer. Jag har rökt ganska mycket typ 1 paket om dagen. Har nu gått ner till 10 st mycket för att vara hgravid jag vet. Men jag har försökt att minska mer men det går bara inte. Rökte inte så mycket med Arvid (första barnet) men då jobbade jag. Nu går jag bara hemma och skrotar och vad ska man göra annars?

• Majspuree

Jag röker ca 10 om dagen. Är i v 20. Hur har era barn mått ni som har barn sen innan? Min son har det inte varit några problem med. vägde 3840g och var 54 cm när han kom ut.

• Majspuree

Visst känner man sig ensam här inne om man inte följer alla normer och krav. Si å så ska man vara när man är gravid annars duger man då inte som mamma. Kan iblnad vara simpla saker som hur mycket pengar man sparar till barnet. Men nuhar vi vår egna tråd iallafall. Kan vi "sitta här inne" och vara "korkade" ihop: )

• Majspuree

Ja visst blir man besatt av att veta när man får röka nästa gång. Det enda man tänker på ibland. När dom 10 ciggen är slut på kvällen vill man bara gå och lägga sig så man har en ny ranson att ta på. Varför började man röka från första början.. suck.
    vilmutt: heter oxå Johanna... =)

• Majspuree

Jag sa oxå alltid att när jag blir gravid

• Majspuree

Ja tänk på alla spanjor, italiena mm -bebisar. Där är det ju nästan ett måste att dricka vin mm varje dag. Och vad jag hört lider inga bebisar där av det

• Majspuree

Vad för märke röka ni? Jag röker right ultra, är ju relativt svaga. Finns väl bara blend ultima som är svagare?

• Majspuree

Yota: Beundrar dig som klarat av att sluta. Själv tycker jag det är piss svårt rent ut sagt. Mår skit dåligt när jag inte röker. Ja visst är det sjukt att man kan vara så beroende av något som inte är bra.

Svar på tråden Tråd för oss rökare