• fru vanheden

Sparkar DS barn mkt elle rlite i magen?

Barn med ds sparkar lika mycket/lite som andra barn...
    Rör sej lika mycket/lite också
    Varför skulle de inte?
    //Mia

dsmammor rules www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared&source=category&category_id=all
  • fru vanheden

Jag önskade mej att mina barn skulle må bra...
    Och jag har fått tre underbara friska barn...
    Men den som ligger mej varmast om hjärtat är faktiskt den underbara lilla killen som har en kromosom extra...
    Då kan det ju inte vara så farligt eller hur?
    Så att man inte önskar sej det..
    Han är precis det som jag önskade

dsmammor rules www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared&source=category&category_id=all
  • fru vanheden
    Gisse the one and only skrev 2007-01-22 18:41:48 följande:
    Varför blir man som förälder till ett barn med DS så himla avvaktande och misstänksam när folk frågar saker?Friskt ja om man menar att DS är en sjukdom så är det fel, men det är ett syndrom, så jag förstår TS fråga och hennes tankesätt.
    Ja, du Gisse...det hade du kanske vetat själv om du hade haft ett barn med ds
    Det är ju först då man själv kan sätta sej in i en sådan situation..

Många har skrivit här (menar nu inte TS) om hur rädda de är för att få ett barn med ds..
    Hur de kan göra för att undvika att få ett barn med ds..
    En del har varit rädda för att barnet i magen ska ha ds och undrar hur de kan få reda på det för att ta bort det..

Som förälder är det såklart inte kul att läsa dessa inlägg här på barn med funktionshinder..
    I början svarar man vänligt och tålmodigt såklart...
    Sen kanske det kommer ett elakt och sårande inlägg och det har det varit många av här tyvärr...Då finns risken också att man blir lite avvaktande eftersom man undrar hur denna tråden ska sluta...
    TS kanske ställer en vanlig vänlig fråga men så kommer någon annan in och skriver något sårande...Tyvärr vanligt...

Men jag kan inte se här i denna tråden att någon ska ha svarat elakt på TS fråga ..
    //Mia
    www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared&source=category&category_id=all
  • fru vanheden
    Gisse the one and only skrev 2007-01-22 19:40:06 följande:
    Fru VanhedenNej ingen här har svarat elakt eller sårande och ändå är det någon av er som har barn med DS som reagerar negativt. Kanske ska ni se hur ni själv svarar innan ni tror att det alltid är motparten som sårar.
    Men nu förstår jag inte...
    Du skriver själv först att ingen här har svarat elakt..
    Sen skriver du att någon av oss med barn som har ds reagerar negativt..
    Vet du hur "någon av oss" har reagerat?
    Vem?

Tycker att du fick ett bra svar av både mej och ylva...
    Men å andra sidan så kan ju inte vi svara för alla andra mammor med ds barn..
    Som sagt, precis som våra barn så är alla olika och reagerar olika..
    Tycker inte om att bli ihopklumpad
  • fru vanheden
    Gisse the one and only skrev 2007-01-22 19:51:19 följande:
    Fru VanhedenNu säger du att jag påstår att det finns elaka inlägg?Nej, men negativa, det är inte samma sak.
    Va?
    Var har jag skrivit det?

Visa tack!
  • fru vanheden
    Gisse the one and only skrev 2007-01-22 20:05:32 följande:
    "Men nu förstår jag inte...Du skriver själv först att ingen här har svarat elakt..Sen skriver du att någon av oss med barn som har ds reagerar negativt.."
    Ja, och var har jag då skrivit att du påstår att det finns elaka inlägg?
Svar på tråden Sparkar DS barn mkt elle rlite i magen?