Sparkar DS barn mkt elle rlite i magen?
Ni med DS barn. Sparkade era barn mkt eller lite i magen? Bara undrar ifall det är någon skillnad mot barn som inte har DS
Ni med DS barn. Sparkade era barn mkt eller lite i magen? Bara undrar ifall det är någon skillnad mot barn som inte har DS
Barn med ds sparkar lika mycket/lite som andra barn...
Rör sej lika mycket/lite också
Varför skulle de inte?
//Mia
Det stämmer som fru vanheden säger..
Men måste tillägga att min son var mycket lugnare i magen än va tjejerna var.. (fast det har jag tänkt på nu efteråt..)
mina fyra ungar har sparkat lika mkt.
Visst kände jag Felix i magen och han flyttade på sig när det var dags att lyssna på hans hjärt-ljud.
Men jag märkte skillnad mellan Felix och mina 2 andra barn.
Men det är inget jag ändå kopplar ihop med ds eftersom man har hört att andras barn har varit olika lugna/vilda i magen oavsett extra kormosom eller inte.
aha ok då vet jag. satt bara uppe i natt och fick för mig att fråga det!
Hur så? Ursäkta om jag är misstänksam, men ofta när man får frågan om Downs syndrom i fosterstadiet så handlar det om rädslan att få "en sån". Det bidrar bara till oro och hetsjakt.
Alla mina barn är friska, Downs syndrom är ingen sjukdom.
Jag önskade mej att mina barn skulle må bra...
Och jag har fått tre underbara friska barn...
Men den som ligger mej varmast om hjärtat är faktiskt den underbara lilla killen som har en kromosom extra...
Då kan det ju inte vara så farligt eller hur?
Så att man inte önskar sej det..
Han är precis det som jag önskade
Hej!
Min flicka som har DS sparkade och rörde sig mycket mer än min äldsta. Jag tror det är väldigt individuellt, vissa barn rör sig mer än andra.
Mvh Nina