Sparkar DS barn mkt elle rlite i magen?
Ni med DS barn. Sparkade era barn mkt eller lite i magen? Bara undrar ifall det är någon skillnad mot barn som inte har DS
Ni med DS barn. Sparkade era barn mkt eller lite i magen? Bara undrar ifall det är någon skillnad mot barn som inte har DS
Min son med DS har varit vildast av mina tre barn i magen. Tror det är en gammal fördom att de skulle röra sig mindre.
Min son med DS rörde sig mer än min första utan DS.
Jag har två barn utan DS, och de har rört sig/sparkat extremt lite i magen...
Varför blir man som förälder till ett barn med DS så himla avvaktande och misstänksam när folk frågar saker?
Friskt ja om man menar att DS är en sjukdom så är det fel, men det är ett syndrom, så jag förstår TS fråga och hennes tankesätt.
Därför att det känns som att folk är rädda för att få ett barn som mitt, jag kan förstå oron men jag blir ledsen. //Ylva
Ylvisen
Men du kan ju inte bli ledsen varje gång någon annan är orolig. Om du nu inte anser att ditt barn varken är sjukt eller konstigt eller avvikande, så förstår jag inte din sorg.
Jag blir inte ledsen varje gång någon oroar sig för om det är pojke.
Nej, jag blir inte ledsen varje gång, men jag kan tänka mig att det är en av anledningarna till att folk reagerar på en sån fråga. //Ylva
Ylva: Ta inte det här på fel sätt nu men det vet du va att de flesta (alla) gravida ÄR oroliga/rädda att få ett barn med DS, eller ngn annan avvikelse, sjukdom, störning, vad som helst. Det vet du. Bli inte ledsen för det. De vet ju bara inte hur det är...
Fröken Anna, ingen fara, jag vet hur det är!