Hur få min 13 åring att gilla skolan?
Prata med hans lärare, det kanske är något som tynger honom! jag tycker även att du kan besöka honom på skolan och se själv hur han har det!
Prata med hans lärare, det kanske är något som tynger honom! jag tycker även att du kan besöka honom på skolan och se själv hur han har det!
Fast jag syftade inte bara på kompisrelationer! Det kan ju vara så att han tycker att lektionerna är för svåra eller för lätta. Han kanske behöver hjälp av en speciallärare att hitta sin motivation igen!
Jag kan även säga att jag är lärare och att ha sexor är väldigt jobbigt! Det säger en del om hur det är att vara en sexa! De är äldst på skolan och de vet att de snart ska lämna skolan. Dessutom är de barn som tror att de är stora! Det är en jobbig tid för honom just nu! Hittar du inget direkt fel, så låt honom vara och ge honom en chans att gå igenom den här perioden på sitt sätt. visa dock att du finns där för honom!
Hemma hos oss: Jag tycker inte att du ska acceptera att situationen är som den är! Det är inte alls säkert att det är fel på läraren, ingen orkar vad som hellst och hur länge som hellst. Jag tycker att du ska prata med rektorn och kräva att klassen får hjälp! En sådan respektlös klass orkar man inte styra själv och jag förstår om läraren gett upp!
Hemma hos oss: ni borde även ta ett akut föräldramöte angående situationen i klassen, för ni som föräldrar har också ett ansvar att era barn sköter sig i skolan!