• Zmulan

ännu ett Ma

Stackars dig!!! *styrkekram*Vet hur jobbigt det är. Hur långt gången är/var du?

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad
  • Zmulan

Stackars dig , vad jobbigt...men hur många ma/mf har du haft?

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad - BF 22 juni 07
  • Zmulan

Usch vad jobbigt...
    Jag har haft 1 ma och 3 mf, och sen väntade jag 10 år och fick sedan en dotter, och nu är jag gravid med 2:an i v.17 så ge inte upp!! Men jag VET hur svårt det är....:-/ om du behöver någon att prata med så finns jag här...*kram*...

• Zmulan
    strumpan73 skrev 2007-01-10 12:41:43 följande:
    Ja det är jättetufft, nu har jag sån ångest över hur jag ska berätta för sambon. Han är så glad och trodde att det skulle gå bra den här gången.
    Ha inte det!!!! Det är inte ditt fel att detta har hänt, även om det kan kännas så(vet)!!  Han är ju din sambo och han vill säkert veta ALLT även om det har gått fel....
  • Zmulan
    strumpan73 skrev 2007-01-10 12:43:33 följande:
    Zmulan har du gjort någon utredning? Jag misstänker att jag kanske inte producerar tillräckligt med hormoner.
    Jaa, det har jag...jag provade progesteron med men det fungerade inte. Jag gjorde min utredning 94/96 nångång, men de hittade inga fel. Sen gjorde jag en kompletterande undersökning 2003 och då hittade man att jag är APC-resistent. Mitt blod koagulerar snabbare än vanligt och jag måste äta medicin, Trombyl (blodförtunnande) under hela graviditeten... Det är särskilt viktigt i början eftersom blodkärlen är så små då... fick mina mf i v.7-9 med....
  • Zmulan
    strumpan73 skrev 2007-01-10 12:52:32 följande:
    Det känns så hemskt att man inte får gör någon unersökning alls efter två. Jag kanske kan söka privat.Zmulan Vad skönt att dom hittade något som var så lätt att åtgärda.
    Vet hur det känns, precis som att samhället inte bryr sig om man "bara" fått två, SÅ DÅLIGT tycker jag. Vart bor du? Om du bor i sthlm kan du få numret där jag gick?

Jaa, verkligen
  • Zmulan
    strumpan73 skrev 2007-01-10 12:58:06 följande:
    Jag har verkligen varit ett nervvrak den här graviditeten, flera nätter som jag inte sov, drömde marddrömmar om missfall etc, tänk om all oro gjorde att jag fick Ma. Hur ska det bli nästa gång, jag kommer nog inte klara av att jobba eller någonting. Tur att jag fick en kuratortid imorgon så jag kan ventilera lite.
    VET att det är svårt att vänta ett tag när man fått ma/mf, men ÄRLIGT så tror jag (vet jag) att det är bra att bearbeta det som har hänt nu innan nästa försök. Det du kan försöka tänka på är "om jag får ett ma till, kommer jag gå under då?" eller "kommer jag vara deppig ett tag och sen komma tillbaka" Känn efter hur mycket kraft det skulle ta från dig och bestäm hur ni ska göra efter det. Det kan också kännas som "äsch nu kör vi på igen för efter 3 mf/ma får man ju iaf hjälp". För min del gjorde det tänket att jag kunde slappna av lite mer 3:e gången, men man blir ju alltid ledsen när det inte går vägen....

Jättebra att du fick en tid till kuratorn, synd att din sambo inte är här nu...*kram*
  • Zmulan
    strumpan73 skrev 2007-01-10 13:05:34 följande:
    jag bor i västerås inte så långt till stockholm jag kan ta nummret tack
    Skickar det via mail till dig
  • Zmulan
    strumpan73 skrev 2007-01-10 13:08:15 följande:
    Jag känner av tidpress också jag är 33 sambon 35. Vill nog inte vänta men jag vet inte om jag skulle orka igen..
    Jag förstår, jag var 32 när jag fick min första, nu är jag 34 när andra ska komma. Förstår din situation helt och fullt.... men hon kan hjälpa er hoppas jag...mailet är skickat *kram igen*
Svar på tråden ännu ett Ma