Inlägg från: Snirkel |Visa alla inlägg
  • Snirkel

Nakenhet

Min 13-åring vill inte se mig naken. Jag är ganska obrydd och knallar naken från duschen men ser han mig förklarar han högljutt hur äcklig han tycker att jag är som duschar naken (vet inte hur man annars ska duscha men...). Jag tror att han har börjat skapa sig en sexualitet där jag absolut inte får ingå vilket jag i och för sig tycker är sunt... tycker bara att han överreagerar lite Tycker det verkar som din sons sexualitet innefattar även dig. Du kanske bör sätta stopp för det innan det blir en enormt oidipuskomplex.

• Snirkel

Kanske inte medvetet specifikt tänd på mamman utan mer att mammans nakenhet ingår i sådant som han tänder på. Kanske kan det i förlängningen kopplas ihop med mamman som person... så att framtida flickvänner väljs efter hur mycket de påminner om mamman. Hobbyfreudar lite

Jag har en manlig bekant som hela sitt liv haft sexuella fantasier om sin mamma. Mamman har inte gjort några sexuella närmanden mot honom någonsin men hon har behandlat honom som yngre än vad han var när han var i den ålder då sexualiteten började ta form. T ex så badade hon med honom och tvättade hans könsorgan, klappade honom i rumpan när han skulle sova och lät honom somna naken i hennes armar i hennes säng tills han var i 10-12 års åldern. Sådant som för ett betydligt mindre barn är helt oladdat mysigt blev för honom sexuellt laddat mys så han har sexuella fantasier som sin mor fast han nu är över 30 år.

Det är väl egentligen inget farligt med att ha sådana fantasier men jag tycker det är lite äckligt. Jag skulle inte vilja att min son fanntiserade så om mig eller att min sambo hade sådana tankar om sin mor.

• Snirkel

Det som fick mig att höja på ögonbrynen var inte att han såg sin mamma naken utan att han bett om att få titta vart han kom ut (hålet, som jag förstod det) och att han får stånd av det. Att en 12 åring ber att få göra en gynundersökning på sin mor och dessutom får ståfräs av att se hennes buske tycker jag inte är helt oskyldigt och naturligt.

• Snirkel

Jag tog för givet att han fick stånd i samband med att han tittade på sin nakna mor men jag kan ju ha missförstått så att det egentligen var i ett helt annat sammanhang.

Visst får småpojkar stånd lite hur som helst utan att det är något sexuellt med det men i den fallet är inte en 12-åring en "småkille". Som prepubertal har hans hjärna och kropp kopplat ihop sexuell retning och erektion.

• Snirkel

Vad han blir upphetsad av kan vi ju bara spekulera i men tydligen blir han det i samband med att han ser henne naken i alla fall. Jag tycker att det är lite konstigt att han visar att han får stånd... eller att han inte verkar dölja det i alla fall. Min son skulle nog brottas ordentligt med snasen för att dölja att han hade stånd om det fanns risk för att jag skulle upptäcka det. Tror att han skulle undvika att duscha med mig om han visste att risken fanns att han fick stånd i den situationen.

Svar på tråden Nakenhet