Kanske inte medvetet specifikt tänd på mamman utan mer att mammans nakenhet ingår i sådant som han tänder på. Kanske kan det i förlängningen kopplas ihop med mamman som person... så att framtida flickvänner väljs efter hur mycket de påminner om mamman. Hobbyfreudar lite
Jag har en manlig bekant som hela sitt liv haft sexuella fantasier om sin mamma. Mamman har inte gjort några sexuella närmanden mot honom någonsin men hon har behandlat honom som yngre än vad han var när han var i den ålder då sexualiteten började ta form. T ex så badade hon med honom och tvättade hans könsorgan, klappade honom i rumpan när han skulle sova och lät honom somna naken i hennes armar i hennes säng tills han var i 10-12 års åldern. Sådant som för ett betydligt mindre barn är helt oladdat mysigt blev för honom sexuellt laddat mys så han har sexuella fantasier som sin mor fast han nu är över 30 år.
Det är väl egentligen inget farligt med att ha sådana fantasier men jag tycker det är lite äckligt. Jag skulle inte vilja att min son fanntiserade så om mig eller att min sambo hade sådana tankar om sin mor.