Inlägg från: Hoppentoss |Visa alla inlägg
  • Hoppentoss

Nakenhet

hej
    Jag har tre grabbar som idag är stora.
    Det känns tydligt när det är dax att markera för dem att dom blivit stora.
    Min första erfarenhet var rätt tidigt med min älsta grabb. Han var mörkrädd och kom alltid smygandes in till oss och lade sig. men när han var i 7 år åldern började han jucka mot mitt ben och fick stånd. (Jag tror ej han var medvetetn om vad han gjorde)
    Jag sade inget just då utan drog mig undan. när han kom nästa kväll så sa jag att han blivit så står att han måste börja klara sig själv.
    Jag följde med honom och satt på stolen brevid tills han somnade om.

Samma gäller med nackenhet. När det inte känns naturlig så är dom för stora och dax att göra en förändng.
    Däremot har jag aldrig duchat med mina barn över 5 år. Det har ej känns bekvämt.

Så...summan är...
    När det ej är naturligt för er så sluta...
    en grabb som får stond inför sin mamma är ej naturligt så då är det den vuxna som får visa vägen till en lösning.

Lycka till.

• Hoppentoss

nej...jag hade pyjamas, han låg mitt emellan mig och pappan... han låg med benet ovan på mitt helt oskyldigt. han rörde sig och fick stånd och han tyckte det var skönt och började röra sig mot mitt ben... jag drog mig undan och lade över honom på pappans sidan för att inte skrämma sonen...sedan efter det så tyckte jag det var mer naturligt att jag gick över till honom när han inte lunde sova och satt på stol brevid honom tills hann somnade...
    efter några veckor så behövde jag ej gå till honom för då sov han hela natten..
    jag tror inte han själv förstod vad som hände,,,

Svar på tråden Nakenhet