Livrädd för att få stort barn
Jag hade BF igår, 1 jan, och sitter här med min mage.
Min son fick jag en vecka innan BF och han var normalstor då, 3640gr. Så nu har jag alltså gått gravid en vecka längre än med sonen, då borde den lille lagt på sig 200gr till, sen plus att det är andra barnet, plussa på ytterligare 200gr och vi är uppe i 4060gr och inga tecken på att han vill komma ut.. Det kan alltså dröja nästan 3 veckor till! Dom sätter inte igång förren det gått 3 veckor över tiden här om allt ser bra ut.. Jag vet att jag tar ut allt lite väl tidigt när jag bara gått över tiden 1 dag än så länge, men det känns som en vecka pga att sonen kom en vecka innan, inte trodde man att man skulle gå längre med andra barnet! Jag är verkligen livrädd för att gå över tiden, dom gör ju inga kontroller! Ingen kollar om moderkakan fortfarande fungerar, ingen kollar om vattenmängden ser bra ut, ingen kollar om barnet börjar bli lite väl stort.
Jag tror alltså att barnet redan väger över 4kg, det är "ärftligt" på min sida också, men BM säger bara att det klarar jag. Själv ser jag bara en mardrömsförlossning framför mig där barnet fastnar i bäckenet, det blir antingen att BM hänger på magen, sugklocka, tång, klipp eller kejsarsnitt.. Det kan bli syrebrist och för hårt tryck i barnets huvud som resulterar i blödningar. Usch jag ser bara mardrömsscenario framför mig!
Jag har inte tid till BM förren om en vecka, då skulle jag få tid för övervägande om igångsättning en vecka senare, och sen kanske dom inte sätter igång mig förren en vecka efter det.
Vet inte vad jag vill få fram i det här inlägget, mer än att jag är livrädd..
Kanske någon har nåt bra igångsättningstips så ungen kommer ut NU så jag slipper oroa mig?
Någon mer som sitter med samma rädsla just nu?