Varför hatar alla muslimer?
Därför att alla terrorister är muslimer.
Därför att alla terrorister är muslimer.
"Nej det är dom inte."
Har du mer än undantag som bekräftar regeln bakom dig när du påstår detta, eller menar du att muslimer inte står för oproportioneligt hög andel av (närmare 95%) av terroristhandlingar?
"Och bara för att några puckon har blivit terrorister så är det anledning att hata ALLA muslimer?"
Naturligtvis inte, och det var inte det jag sa heller.
Jag sa, som svar på TS fråga;
"-Varför hatar alla muslimer?"
Svar: "-För att alla terrorister är muslimer."
Om det sedan är vettigt eller inte är väl upp till var och en att bedöma.
"Kan du inte diskutera så behöver du inte vara här."
Haha.
Harkla ur dig nåt annat än dynga så kanske det FINNS nåt att diskutera. :)
"Jag svarade att NEJ det är dom inte. Du svarar i ditt inlägg själv att 95% av terroristerna är muslimer. Hmmmmmmmm........ Då ÄR DET JU INTE ALLA!"
Tja, är 95% av alla terrorister muslimer så är meningen "alla terrorister är musliimer" tillräckligt sann för mig, och de flesta.
"Rökning orsakar cancer" är också sant, trots att man kan röka ett helt liv utan att få cancer.
"Uppenbarligen så är det okej att hata alla muslimer för att några puckon är terrorister, annars hade du inte ens kommenterat det."
Dina fantasier och vanföreställningar får du behålla för dig själv. :)
"Om du menar att du tycker det är rätt av föräldrar att bannlysa sina egna barn för att dom har blivit kära i en muslim, so fine."
Folk får väl lära sina barn vad de vill, vad har du med det att göra?
Åsikter är bara problem när någon GÖR ett problem av dem, som till exempel här;
www.thelocal.se/5932.html
Det räcker naturligtvis med EN terrorist som inte är muslim för att påståendet "alla terrorister är muslimer" ska vara falskt.
Nu tycker jag dock att man faktiskt KAN påståt att det ÄR sant, trots att det faktistk FINNS terrorister som itne är muslimer.
För att slippa hårklyverierna så kan jag omformulera;
Muslimer är illa omtyckta för att muslimer ligger bakom en väldigt stor del av världens terroristhandlingar.
Muslimernas största problem är inte rasism utan att de inte mer högljutt protesterar och tar avstånd från dessa extremister, istället för att ge sig ut i tusental och grina i kör över att någon publicerat en blid av deras profet.
Mentat;
"Jag återkommer hela tiden till att det är fundamentalismen som är obehaglig snarare än religionen."
Naturligtvis.
Men varför förekommer den så koncetrerat till just muslimer?
"Men att de flesta terrorister är muslimer är ju inget skäl att tycka illa om muslimer eftersom det är en försvinnande liten del av muslimerna som är terrorister."
Ta en sådan enkel sak som stormandet av utländska ambassader i en herrans massa länder över karikatyrerna - Det gör ENORM skada för muslimers anseende, och det handlar inte om isolerade extremister utan om tusentals människor i många många länder.
Självklart leder sådant till att islam och muslimer betraktas med misstänksamma ögon.
Hur många terrordåd eller ambassadbränningar har hinduer gjort?
Hur många tittar snett på hinduer?
"Du har gått på som att du inte alls vill ha med dom att göra."
Skitsnack, det jag gjorde var att föklara för dig varför så många tittar snett på muslimer - därför att varenda jävla terrorist är just muslim.
Visst finns det några undantag, det vet vi alla, men det är bara hårklyverier att tjafsa om det.
"Men att uppfostra sina barn till att inte vilja ha med muslimer att göra är fel, enligt mig."
Du har inte ett smack med hur andra uppfostrar sina barn att göra.
"Du tycker att de muslimer som INTE tycker att det är okej för terrorister osv att göra som dom gör, ska protestera mer. Men man ser ju redan på denna nivå som vi är på att det inte funkar"
Jasså?
Hur många muslimer reste sig upp till försvar för yttrandefriheten i relation till de tusental som stormade och brännde danska, norska osv ambassader i samband med muhammedkarrikatyrerna?
Vad dillar du om? Vad skulle vara den största "diskrimitionen" [sic]?
"Du tycker uppenbarligen att det är okej, vad har DU med det att göra?"
Inget! Just därför får människor uppfostra sina barn som de vill!
Vad är det du inte förstår?!
"Ska alla i världen tänka att man inte ska lägga sig i orättvisor?"
Om ajg uppfostrar mina barn att inte umgås med vänsterhänta, skulle det vara en "orättvisa"?!
Du vill ju bara lägga dig i vad andra tycker, din åsiktsfascist!
"Hade du gått in och tittat på Mohammeds TV, så hade du sett det."
Jag skiter i TV.
Visa mig EN skrivelse från EN muslimsk nation där de försvarar yttrandefriheten och tar avstånd från våldsamheterna.
EN ENDA. Kom igen då, det visades ju på Muhammeds TV säger du. =)
"ALLA terrorister är inte muslimer, men om man påstår det, jag då sprider man falsk anklagelse, det är brottsligt."
Haha, du är ju rolig. :)
Alla kinser är gula!
ALla fransoser pratar franska!
Alla italienare gillar pasta!
Fy, nu känner jag som en brottsling.
Seriöst, samla dig. Det här är ju bara pinsam lyteskomik.
"Att anmärka ett stavfel visar din status."
Alltså.. jag förstår ärligt talat inte vad du dillar om.
Min "status"?!
Jisses...
"Jag slutar diskutera med dig här, för att bli påhoppad osv pga att man tycker att alla ska accepteras är som sagt inte något jag tänker acceptera."
Så.. alla ska accepteras. Utom JAG då, eller hur? *asgarv* :)
Alla som tycker SOM DU ska accepteras. Skriv det du menar, människa.
Så här är det;
En del människor är idioter.
En del människor gör dumheter som INTE ska respekteras utan som de ska ha pisk för.
Så enkelt är det, och om du släpper fjärrkontrollen och tänker efter en sekund håller du med mig.