• Astrid80

Hjälp,springmask!!!!

Min dotter kom hem från sin pappa och berättade att hon varit och lekt med en kompis nu i fyra dagar i sträck som har haft springmask.Dom upptäckte inte det på honom förrän dom kommit hem.Alltså har hon haft en treåring klättrat och klängt på sig som har haft springmask.Har läst mig till hur man kan upptäcka om man är smittad men vet inte hur lång tid det tar innan man kan ropa hej?Läste oxå om att springmask kan vandra vidare på oss kvinnor och göra så att det är svårare att bli gravid?????
    Snälla snälla ni som vet något skriv gärna och berätta,jag har GRYMT många frågor!!!!!
    Tacksam för många och snabba svar!!!!

• Svar på tråden Hjälp,springmask!!!!
  • Astrid80

Kathrine:alltså kan man nästan "räkna" med att hon är smittad eller?Kan man medicinera innan man är säker eller ska man vänta?

• Astrid80

Tack snälla för era svar en sista fråga bara!
    NÄR tror ni att man kan nli lugn igen?Alltså hur lång tid tar det innan man kan räkna in henne som att hon inte blev smittad???Borde hon ha maskar nu eller kan det dröja en vecka innan dom visar sig eller vad pratar vi om för tidsperspektiv?

• Astrid80

Tack snälla för svaren!
    Då ska vi väl bara vänta på maskarna nu då
    Usch springmask känns som om det är VÄÄÄÄLDIGT smittosamt....

• Astrid80

Anonym:jag letade bland ngr trådar här inne och där stod det att det skulle vara det.Minns inte ordagrant men sä här stod det ungefär:masken kunde vandra över och upp i livmodern och vidare till äggledarna och där försvåra möjligheterna.Sök med ordet springmask så kan du säkert hitta den tråden igen.

rebecca 271:Tack för svaret!
    Verkar inte vara så lätt att få tag på receptfritt längre då jag fick svaret att alla medel som va receptfria va slut.Men men skulle vi nu behöva så får man ju ringa läkaren så får han/hon skriva ut ett recept!
    Nu håller vi tummarna på att inte maskarna ska komma på besök hos oss

Svar på tråden Hjälp,springmask!!!!