Envisa 2,5-åringar ....
Ja huvva.. sådär håller min lillprins på också!
Jag lägger honom (i hederlig "nannyanda") o han kommer upp och har alla möjliga ursäkter för sig. Han är törstig.. han är kissnödig.. han är bajnödig.. han har ont i magen... han vill sova i vagnen (?)... han vill puss.. han vill ha kram... osv osv osv.
Den enda jag "tillåter" är toaletten o puss o kram. Annars så går vi bara tillbaka till sängen.
Han lägger sig o jag går ut.. 3 sek senare så komme rhan smygande igen
Det brukar sluta med att mammas tålamod tryter o jag blir rätt irriterad när han kommer upp igen för 10 000de gången. Då brukar jag bara peka in mot hans rum o ryta att han ska gå o lägga sig och att jag inte vill se honom utanför hans dörr en gång till idag! *usch ja vet* Då brukar det bli tyst.
Men jag har även provat att "ryta" innan 10 000de gången.. men då funkar det inte. Då flinar han bara o går in stänger dörren.. o 3 sek senare så kommer han igen.
Men det är ju för jobbigt att VARENDA kväll (utom dom kvällarna han är på dagis) så ska man behöva reta upp sig så.
Minns hur det var för några månader sen.. då han själv kom o frågade om han fick sova. La sig drack sin välling o sov! Det var tider det Hoppas dom tiderna återkommer snart.. och att man inte ska behöva vänta till han blir tonåring
O på dagis så lägger han sig o ligger still minsann.. där har dom inga problem. Men det är väl annorlunda när inte mamma är med
Jag tror det här är nån fixidé dom fått o det är bara o vänta ut eländet. Man vill ju lixom åtminstonde få se på tv 15 min innan man går o lägger sig..