Inlägg från: Duddelisah |Visa alla inlägg
  • Duddelisah

Rädd för utdrivningen -krysta

Min epidural räckte hela vägen så att säga. Hade inte ont en sekund efter att jag fått den. Gudagåva! Trots det hade jag kraftiga värkar så jag kunde krysta när jag skulle så att säga. När dottern var på väg ut kändes det till och med lite skönt. En svag skön pirrande känsla *mycket skumt*

• Duddelisah

Jag kände inte ens att dom satte epiduralen! Man är ju så omtöcknad och fullt upp med all vanlig smärta så det märks inte. Dessutom har man ju ryggen emot narkosläkaren så man slipper ju se sprutrona. Det är min erfarenhet.

• Duddelisah

Jag har inget bra svar till dig - alla är vi olika men jag måste får berätta hur Edan funkade för mig. Jag vet att dess verkan visserligen inte BRUKAR fungera såsom den gjorde på mig men det existerar och jag ska definitivt be om den nästa gång!

Från stunden Edan sattes på mig kände jag ingen smärta alls under resten av förlossningen men ändå kände jag värkarna tydligt och dom var inte svaga! Under utdrivningen kändes det till och med lite skönt som lite ögonblicken innan  man får orgasm..... Generad *hur knepigt som helst*

~~En underbar dotter och en bebis i magen~~
  • Duddelisah

Åsalie: Jag tror jag var öppen 6 eller 7 cm. Men jag hade krystvärkar i 5 timmar!!! Dottern visade sig inte vara fixerad utan "uppskjutbar" så hon var inte nere vid födelsekanalen när jag väl var helt öppen. Den tog dom 5 timmarna för henne att "trilla ner". Alltså var det många timmar som Edan varade på mig

~~En underbar dotter och en bebis i magen~~
Svar på tråden Rädd för utdrivningen -krysta