Inlägg från: knodden och vi |Visa alla inlägg
  • knodden och vi

Rädd för utdrivningen -krysta

Under min senaste förlossning använde ja bara lustgas,tyckte att det räckte,hade kontroll över värkarna.Mot slutet tog de hål på hinnorna,då försvann all kontroll.Allt gick så fort ingen tid till bedövning.När det va dax att krysta var det sån smärta jag trodde ja skulle dö.Nu är ja i v 26 o livrädd ska gå på mitt första a-samtal imorgon.Vilken bedövning kan vara bra??

• Svar på tråden Rädd för utdrivningen -krysta
  • knodden och vi

hjälper den även vid krystningen,har hört att de stänger av den när det är dax.

• knodden och vi

Tack för alla svar.Hur upplever ni känslan när de lägger epiduralen??

• knodden och vi

Skönt att hör era funderingar.

• knodden och vi

Gelen läggs på huden finns även som spray, det är en lokal bedövning. Inga nålar. Samma bedövning som man använder när man sätter en urinkateter. Zylocain ( kanske felstavat).

• knodden och vi

Solrosblad, ja det var den jag tänkte på just som lokalbedövning. Annars finns det ju bäckenbottenbedövning där använder man en spruta o får två stick en på vadera sida om livmodermunnen. Mitt samtal var bra men det blir snitt för min del.

• knodden och vi

Solrosblad, känner mig nöjd över att beslutet äntligen är taget, men är såå orolig. Kan nog inte glädja mig förräns allt är klart o kodden ligger i min famn.

• knodden och vi

Åsalie, tack, känns ok tror ja.                                                                                                                                                                                                                                                                      

Svar på tråden Rädd för utdrivningen -krysta