• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad innebär att tala ett språk flytande för dig?
  • Linda1976

Nåt mellanting mellan 3 och 4, men mest åt nr 3!

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Lyxmorsan

Något mellan två o tre, röstade på två. Tycker att man bör kunna "det mesta", att vara NÄSTAN lika säkert som om det var ens modersmål.
    Att man sedan bryter när man talar är ju en helt annan sak (för jag bryter ganska så mycket, det är svårt att bli av med det, så ibland ger ju brytningen intrycket av att jag inte kan svenska så värst bra men det kan jag ju).

//mammisBJ *m döttrarna 03+06 och ängeln 93 *nysvensk västkustbo*
  • evelina26

Mellan 2 och 3, tror inte att man nödvändigtvis måste ha bott i ett land för att lära sig språket flytande. Jag läser till exempel mycket böcker på engelska, både "svåra" och enkla och tror mej åtminstånde ha koll på de flesta ord, så jag skulle nog säga att jag kan engelska flytande.

• piixelslyna

När man kan föra en diskussion utan att staka sig eller leta efter ord.

• lövet2

Jag svarade alt 3. Jag anser att jag pratar flytande engelska, medan min svägerska talar som en infödd. En amerikan kan aldrig gissa att hon är utlänning ....

• Marvinna

Jag tycker att man kan säga att man talar ett språk flytande när man kan läsa och konversera om det mesta. Jag tycker oxå att man bör ha bra koll på grammatiken.

• triss i tjejjer

Jag röstade på alternativ 2... eftersom det inte fanns nåt bättre alternativ, men tycker nog nåt mellan alternativ 2 och 3 stämmer bäst...

Jannice - stolt mamma och tvillingmamma till Tindra sep- 03 och Leia & Nova feb -06
  • gealach

Intressant diskussion, med tanke på hur olika folk definierar "flytande". Själv röstade jag på mittenalternativet, "Kunna läsa svårare böcker" etc.

Jag anser att man kan prata flytande fast man gör mindre ord- och grammatikfel, det handlar för mig om att kunna klara sig i alla situationer.

Svar på tråden Vad innebär att tala ett språk flytande för dig?