• zip

Hårdrock och Metal

Välkomna med tips och tankar och musiken är egentligen allt utom det som snurrar på mix/rix.
    finns de någon bra ny grupp som jag missat?

• Svar på tråden Hårdrock och Metal
  • Leppo

gorgoroth: allt är överreklamerat.

• Håtte69

Har hört några låtar av Wolf (svensk grupp, baserad i Örebro - tror jag), lät riktigt bra.

• zip

njaeä sixxpack...håller med dig lite men om man kollar runt lite och har ett öppet sinne så dyker de upp något. har du lyssnat på thin lizzy?
    håller med dig gorgoroth...metallica va är de för märkvärdigt med dom,,, som den där skivan st: anger...snacka om orgie i smaklöshet, snudd på brottsligt.
    Nu blir de väl ett j...a liv?!

• Gorgoroth

zip...jag gillade gamla metallica, men nu vete fan,,dom verkar mer spela för att tjäna pengar än för att det är kul.
    Och det som stör mig mest är deras äckliga diva till trummis som spelar fel på 80% av just St Anger skivan.

• Mr Tommy

Mina all time favorite är

Edguy ... helt klart värt att lyssna på :D
    Hammerfall ...
    Running wild .. dom har varit med sen jag började lyssna på metal
    Stratovarius .. bra som fan..
    Gregorian

kommer inte på nå fler just nu..

• zip

ja, vem vet det kanske är dags att lägga ner
    Lundell är ett levande exempel...samma låtar samma texter. Han borde nog ta en paus åtminstone.
    jaså, är han så kass, det har jag inte någon uppfattning om

• Apoptygma

Om de inte ska vara ren odlad metal/rock, så kolla lite på crossover band/idustri...Typ Nine inch nail, Firewerk, Emergence.Sena Die Krupps körde mycket Crossover, lika så Front Line Assembly på "Millenium" albumet ( som för övrigt har mycket gitar samplingar från just Metallica)men gör sin egna grej..värt o titta upp...kanske får ett ögonbryn att höjas iallafall

• Sixxpack

ZIP - Självklart så finns det alltid ngt nytt att upptäcka om man kollar runder... Syftade mest i det stora hela före min del. Sjävlklart har man hört Lizzy

• Jagge

Håller med ZIP ang, S:t Anger. Totalras!! Låter som den är inspelad i en gammal vattenskalle som blivit utbytt mot rostig tunna. Jag som en gång tyckte de var "bara bäst"

• videungen

några heta tips är MASTODON - progressiv modern hårdrock/metal grymt bra, YOB - sfärisk och bly tung doommetal och ERIS - Rockig hardcore.

Svar på tråden Hårdrock och Metal