• zip

Hårdrock och Metal

Välkomna med tips och tankar och musiken är egentligen allt utom det som snurrar på mix/rix.
    finns de någon bra ny grupp som jag missat?

• Svar på tråden Hårdrock och Metal
  • Beelz

Nightwish var ju stor i Amerika innnan H.I.M blev upptäckt plus att H.I.M har ju mycket att tacka Bam Margera och grabbarna som har gett dom hjälp på vägen...

• Liveit1971

Jag är nog rätt otrogen när det gäller metal, lyssnar lika gärna på Maiden som Kiss/Accept som Rammstein eller för den delen nåt från svenska rockscenen. Fast det beror nog på att jag "återfunnit" rockmusik i olika perioder i livet.

• ConeVillage

(Beelz)
    Nightwish signade med ett amerikanskt bolag år 2000.
    HIM signade med ett amerikanskt bolag 1999 men under namnet HER, eftersom HIM var upptaget i landet av ett surfband.

År 2005 såldes HER till RCA Records/BMG som kämpade & betalade stora summor pengar för att få namnet HIM.

År 2006 skedde det stora för HIM, dom blev nämligen uppköpta av Warner.

Rent tidsmässigt var inte Nightwish först....
    Inte heller antal sålda album är Nigtwish större....

Sen kan jag till viss del hålla med om att Bam hade en del med saken att göra eftersom han redan under CKY tiden petade in låtar i hans galna material.

• Fisbulle

Metallica är väl den bästa telxen i enligt min mening.
    Det finns en hel del annat oxo, så som ACDC. Där är själva musiken bäst. En bra blandning av olika instrument.

• Rafael

tryck på lite Lamb Of God finns inge bättre

• Tyrell

Pushar för ett spanskt gäng som heter Heroes del silencio!

Bästa livespelningen är ändå fortfarande Die Krupps.

• cDk3r

DeathStars är helt klart värda en chans, riktigt bra.

• micke lee

Hanoi rocks...
    Finska hårdrockare ifrån förr...
    Håller fortfarande måttet efter typ 30 år.

• Spuute

ja, finnar är grymma som fan! H.I.M :D å sen ska ni lyssna på terräsbetoni.. dom e grymma som fan dom.. Hårdrock på finska!:) värt att testa tycker jag!

Svar på tråden Hårdrock och Metal