Inlägg från: Frågvisa |Visa alla inlägg
  • Frågvisa

Hjälp! Äckliga råttor på vinden

Usch! Det är supervidrigt! Hörde dem första gången i går kväll. Tassande äckliga råttklor, gangande vidriga råttänder. Blä!!!

Har ju sett lite bajs där uppe tidigare, men aldrig hört något. Och av någon dum anledning har vi skjutit upp problemet. Varför är man alltid så dum att man inte biter i det sura äpplet på en gång?! Någon annan med råttproblem? Vad har ni gjort?

Min sambo skulle kontakta Anticimex nu på morgonen. Hoppas att de kan komma SNART. Usch, får rysningar när jag tänker på de små äckliga krypen som förresten låter ganska stora.

• Svar på tråden Hjälp! Äckliga råttor på vinden
  • Frågvisa

Jag är lite mesig av mig och vill helst inte tvingas ta hand om döda små gnagare... därför känns inte råttfällor och råttgift som något förstavalsalternativ... Det är okej om Anticimex skickar ut någon som kan ta hand om dem (min sambo lider av en lätt form av råttfobi så han är inte heller så sugen...)

Jag funderar på att ta mig till Jula och köpa deras rått- och insektsskrämma som en liten desperat åtgärd tills jag får mer info från Anticimex. Känner mig inte helt övertygad om att den fungerar... men jag är beredd att offra 200 kronor bara för att göra något... Jobbigt att sitta här och försöka plugga samtidigt som jag hör råttorna tassa omkring.

• Frågvisa

Jag får alltså försöka övertala någon att komma hit :-/ Eller hoppas innerligt att det går att skrämma iväg dem med obehagligt ljud... eller tuffa till mig och försöka mig på råttfällor...*ryser*

• Frågvisa

Tack för era svar...Får helt enkelt inse att jag inte kan lösa problemet utan att behöva hantera döda råttor. Usch. Ibland är det jobbigt att vara vuxen!

• Frågvisa

Bra tips venusmannen! Ska göra så

• Frågvisa

Det var en kille från Anticimex här idag. Han la ut både fällor (laddade med nötter) och råttgift. Eftersom vi inte har någon våning över vinden sa han att det var ganska liten risk att någon råtta skulle lägga sig och dö i någon mellanvägg. Nu ska vi kolla fällorna varje dag. Har köpt en storpack plasthanskar just för ändamålet.

• Frågvisa

Första dagen vi kollade fällorna var det bara en fälla kvar och den låg uppochner med nöten kvar..Tanken på att det kanske springer omkring en mus/råtta med fälla är inte så mysig...

Vi var till Jula och köpte upp oss på ett litet lager fällor. Både stora råttfällor och små musfällor.

Provade lägga upp en större råttfälla...borde egentligen gå upp och kolla den nu, men jag pallar inte. Jag är så töntig att jag får rysningar bara av att gå under vindsluckan. Tänk om det kanske ligger en döende stackars äcklig råtta där. Ljuden har i alla fall upphört nu, så någon av metoderna har fungerat.

Svar på tråden Hjälp! Äckliga råttor på vinden