Inlägg från: Anonym (plutt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (plutt)

lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?

Din son är bara ett år och det går inte att åka fram och tillbaka mellan sverige och Australien hur som hellst. Det tar för lång tid och är väldigt påfrestande för ett barn, ja för en vuxen också för den delen. Om du tar med dig barnet nu så kommer inte han och pappan kunna få någon bra kontakt, hade han varit 10 hade det varit helt anorlunda.
    Tänk dig för innan du tar något beslut. Pengar är inte allt!

• Anonym (plutt)

Försök vända på situationen. Vad skulle du göra och tänka om ditt ex skulle ta er son och fara till Australien? Vänta tills han får en bra kontakt med sin far även om det är svårt. Jag vet ärligt talat inte hur jag själv skulle ha gjort. Hade det varit ett land närmare sverige tex Tyskland eller USA NewYork skulle jag bara sagt lycka till för där går det att pendla emellan för pappan ett par gånger i månaden eller var tredje vecka. Till Australien ta det ju drygt ett dygn att åka.

• Anonym (plutt)

Ängel1982: Vad menar du igentligen? Skulle han inte vilja sin son det bästa om han vill kunna träffa honom varje månad?

• Anonym (plutt)

Ängel1982: Läs igen vad du skrivit så kanske du föstår varför jag undrade.
    Du skrev: "Jag tycker absolut att du ska flytta till Australien om det är det du vill förutsatt då att ditt ex/din sambo(?) går med på det. Och varför skulle han inte göra det, han vill väl förmodligen det bästa för sitt barn, precis som du vill." Det verkar där som att om han vill sitt barns bästa så kommer han att gå med på detta och om han inte gör det så vill han inte barnets bästa.
    Jag har mycket svårt att tro att det är det bästa för barnet, däremot kanske det är det för mamman som kan tjäna storkovan.

• Anonym (plutt)

TS: Vad hade du väntat dig? Att alla bara skulle stryka dig medhårs eller?

Svar på tråden lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?