Inlägg från: Anonym (mso) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mso)

lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?

Beroende på vad du har för yrke så kan det vara relativt enkelt att få uppehålls/arbetstillstånd i Australien. ett exempel på bristyrke där är sjuksköterska, är du det kan du ordna med tillstånd för hela familjen och flytta dit, det finns listat på någon australisk oficiell websida, där kan du även göra ett "test" (utbildning, språkkunskaper mm mm) för att se hur många poäng du får och har du över en viss poäng är det bara att söka .

• Anonym (mso)

Sedan vet man ju inte vad pappan jobbar med, kanske jobbar till sjöss, oljerigg eller annat yrke som medför långa perioder hemifrån, i ett sånt läge kanske man inte skulle döma TS på samma sätt. Allt beror ju på vilka omständigheterna är, precis som du anonym i inlägg 39 säger.

• Anonym (mso)

Suzolina: Jag har själv befunnit mig i en situation där jag tvingades göra ett val som Anonym står inför. Det är inte roligt och jag gör allt för att mina barn ska ha det bra! Vissa saker kan vara våra att förstå innan man står där själv! Mina barn mår idag jättebra och har många viktiga vuxna runt omkring som bryr sig om dem och fungerar som förebilder. Det behöver inte nödvändigtvis inte vara en biologisk förälder! Mina barn bröt upp när de var små och har inte farit det minsta illa av det! Dessutom har de stor glädje av en mor som är lycklig, glad med ett stort kontaktnät och inte deprimerad....Så att mitt råd till dig Anonym är att inte vänta för länge innan du flyttar! Gör det medan barnet är litet.

• Anonym (mso)

Suzolina: Förlåt jag såg inte ditt senaste inlägg!

• Anonym (mso)

De resonemang vi har fört skulle ju likaväl kunna gälla även TS. TS har för övrigt inte varit aktiv i tråden på ett tag och flera har efterlyst lite mer fakta för att kunna hjälpa till att ge råd, men det har inte TS svarat på.

• Anonym (mso)

Ghaada, måste du förstöra med ditt otrevliga sätt här i tråden? Diskutera det som är relevant och som TS vill ha svar på och inte det som hon tydligt sagt ifrån att hon inte har bett om synpunkter om!

Svar på tråden lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?