Inlägg från: Anonym (Sanne) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sanne)

lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?

Tycker det är så jävla dålig stil att bara ha tanken på att rycka bort barnen från sin trygghet. Idiotiskt och fruktansvärt mot pappan, jag skulle aldig tänka tanken att göra något sådant!!!!

• Anonym (Sanne)

Jag känner till ett förhållande där mamman drog till Usa med sin son och lämnade pappan ensam i Sverige. Det var utan några papper eller annat. Tänk denna stackars kille som inte har sätt sin son sen han var 10 mån, nu är barnet 7 år. Men i detta fall så var mamman rik och lyckades ha makt med sina pengar, sorgligt!!!!

Och genom att träffas på sommaren, hur mycket tror du barnet kommer att känna igen pappan då???? Kommer aldrig lära känna honom eller än förstå att han är pappan på många många år!!!!!

• Anonym (Sanne)

Det är ju bra om pappan oxå vill flytta men jag tror verkligen inte han vill det! Tycker att den som flyttar får lämna barnen för det är dens val att flytta!!!

• Anonym (Sanne)

Anonym- jag syftar mäst på trådstartarten. Själv så förstår jag att det är jobbigt för dig.

• Anonym (Sanne)
    Visma skrev 2006-11-15 10:24:22 följande:
    Va härliga vissa människor är här på FL, riktigt supertrevliga! Jag ber om ursäkt till TS att jag "snodde" hennes tråd nån minut... Verkar som det stör nån här.
    Ja visst finns det "härliga" människor här. Håller med dig!
  • Anonym (Sanne)
    suzolina skrev 2006-11-15 11:24:44 följande:
    Jag tycker det är hemskt tänka så...vadå ta barnet från pappan...varför skulle intebarnet stanna hos pappan och du ha han äver sommaren och lovet. varför är det självklart att barnet ska följa med mamman...
    Tack för en vättig talare och en vättig åsikt suzolina!
  • Anonym (Sanne)

Tycker att denna tråd borde vända sig mer till TS och inte någon annan. Någon gnälde om tangentbordet som tog denna tråd, men vad gör inte detta då!

• Anonym (Sanne)
    Anonym skrev 2006-11-15 15:08:20 följande:
    Anonym (sanne)Vad har mest relevans för ämnet? Tangentbordsfrågor eller ett liknande fall som TS?Varför anonym, om du bara ska racka ner på andra?
    Jag rackar inte alls ner på andra. Bara min åsikt och du kunde göra en egen tråd med ditt problem så att TS fick sina svar vad det gäller henne, just nu rör ingenting TS! Men visst klaga på du bara!!!!!!!!!!
  • Anonym (Sanne)
    Anonym skrev 2006-11-15 15:27:12 följande:
    Oj så känsligt och massor av utropstecken. TS har ju inte skrivit igen, kanske hon är bäst att bedöma vad som hör hemma i tråden? Tills dess kan jag bara anta att ett liknande fall kanske inte gör skada i tråden, så länge vi håller oss till hur det är att ha barn och vilja flytta från ett land till ett annat. Hoppas att det är okej.
    och du kankse kan skaffa dig en egen eftersom situationerna inte riktigt är samma och TS fråga försvinner av alla inlägg...... Men gör som du vill, TS och du kanske kan råda varandra vad vet jag.
  • Anonym (Sanne)

Jo men hallå längesedan som TS var här, frågan gjordes ju igår och så snabbt försvinner den inte! Klart man ska ha förståelse för andra och det hade nog absolut blivit lättere om den andra tjejen gjort sin egen. Det blandas ju ihop med TS och TS åsikter kommer inte upp alls mer än i början. Dessutom så blir det ännu mindre råd till henne nu när detta ska snackas om. Så jag säger bara lyckatill till dem båda och allt löser sig på bästa sätt, speciellt för barnen!

Men till TS- tänk en extra gång inan du försöker dra bort barnet från sin pappa, din situation är lite annurlunda en den andra tjejens här. Och jag kan fårstår hur jobbit du andra anonuma tjej har det!

• Anonym (Sanne)

Jag skulle inte dra iväg från barnets pappa för alla pengar i världen, även om förhållandet är kärlekslöst & tagit slut. Inte heller skulle jag skriva på några papper där det var ok att typ gubben skulle dra med barnet till Australien & han betala alla resor där i mellan.
    Min åsikt är att pengar inte är allt & pengar är inte kärlek. Egoistiskt i denna situvation tycker jag! Som många nämt ovan- Tänk om det var ombytta roller, då hade du nog inte kallat oss för snorungar!

Annonym (Grattis) Jag håller med dig!

Svar på tråden lämna barnets far och flytta utomlands... hur funkar det?