Inlägg från: Eris |Visa alla inlägg
  • Eris

Självmord, är det själviskt eller inte?..

Jag tycker det e extremt ego av en person att ta livet av sig....
    Jag VET vERKLIGEN vad j talar om, varit själv i en sån situation att j inte velat leva längre, men tog mig upp ur skiten....
    Det e ego för att man inte tänker på sina nära o kära, man tänker bara på vad som skulle va "bra" för sig själv, gör man de ute genom att hoppa framför tåg, ut från ett hus mm så utsätter man dessutoom andra som får va vittne till händelsen för psykiskt lidande o mardrömmar för flera år frammåt....
    De e jätte svårt att ta det steget att söka hjälp eller att äns förstå att man kanske o uppenbarligen behöver hjälp om man mår så dåligt, men självmord är INTE utvägen....

• Eris

BrightofRocky: Precis som j skrev att man bara tänker på vad som skulle va "bra" för sig själv, å med det menar j just de att man inte tänker på hur andra ska tycka eller att de kommer sörja dig äns, utan du tänker endast på att du bara vill dö....

• Eris

Jo, de tycker j, men j kan samtidigt förstå hur dem tänker o mår mtp att j själv suttit i samma situation, men j tycker som sagt fortfarande att de e ego....

• Eris

Du tycker inte de e själviskt att låta en annan människa ta hand om dina kvarlevor efteråt då??
    Du tänker inte på polisen, ambulanspersonalen mm som måste komma tex. hem till dig o se dig ligga där efter kanske nga dgr eller veckor , o att de sen får ta hand om det??
    Visst de jobbar med det, men j kan säga dig att dem mår skit piss efter att ha fått ta hand om sådant....

• Eris

splach, så för att man gått in i ett yrke som polis för att hjälpa behövande o rädda liv o samma sak med sj.vårdspersonal så får man skylla sig själv när man finner en död människa som dessutom tagit sitt liv??
    Så kan man inte säga, j tror inte man går in i yrket o tänker på alla självmord man ska få ta hand om....
    Sen tycker inte j att de finns snygga o fula sätt att ta livet av sig som du skrev, sj.mord som sj.mord....
    I slutändan e de ändå alltid ngn som får ta hand om dina kvarlevor....

• Eris

Blackangel:
    Nu verkar de ändå som att du tycker de e ok att just du hittade honom, men j själv skulle bli skitförbannad på min kompis om denne tog livet av sig o "arangerade" det hela så att h*n visste att jjust j skulle hitta h*n

• Eris

Zaria: Heeeeej gumman kul o se dig här inne, skönt att ngn håller med än iaf
    Ja känner man sig likgiltig för sitt arbete så har man nog valt fel, för ingen "normal" människa skulle kunna förtränga det man sätt i sitt arbete....
    Ja jobbar inom vården o får ta hand om sjuka människor som visserligen dött av ngn slags sj.dom, men de e skit jobbigt varebda ggn, j kan bara fantisera om hur j*a jobbigt de måste va att ta hand om en pat. som tagit sitt liv, fy f*n....

• Eris

bride ofrocky:
    J som j sa så vet j hur dem känner sig mtp att j själv varit i situationen, j vet att dem inte mår bra psykiskt, de e ingen nyhet att dem mår förjävligt.En frisk människa skulle inte göra så o man tar heller inte sitt liv för skoj skull, men det rättfärdigar ändå inte de att ta sitt liv....
    Ja hade inte heller personer i min omg, som tog tag i saken o hjälpte mig igenom detta o såg till att ja fick psykhjälp, j fick klara detta själv o det har varit en jävligt jobbig o LÅNG väg att gå, men j klarade mig mot alla odds

• Eris

ja vet att du blev arg o ledsen, men samtidigt så verkar de ju ändå som att du tyckte de var "ok" å de e din sak om du ändå känner att de var ok att du fann honom för att han inte ville att de skulle va ngn annan än dig....
    Men ja sa bara det att JAG skulle ha varit skitförbannad, visst man kan förstå, men j skulle aldrig kunna förlåta honom för att han utsatte mig för psykiskt lidande genom att hitta honom död....

• Eris

Zaria: de måste ha varit välldigt jobbigt för dig att han tog sitt liv, alla i omgivningen måste ha mått jätte dåligt.
    Vad var de som hade hänt, vill du prata om det??

• Eris

Ja altså j tycker de e jätte hemskt när ngn tar sitt liv, j blir jätte ledsen när j hör ngn göra det, för de känns verkligen som å j vetr inte men kanske att man hade velat hjälpa den personen mer än vad man kunnat,....
    Å ibland finns de inte mkt man kan göra, men i mina ögon så tycker j att de e fel....
    De måste ni respektera att j tycker....
    Ja respekterar att ni tycker de e "ok", alla har vi våra åsikter, å detta e en välldigt stark fråga o ämne att prata om....

• Eris

blakangel: håller med dig, ja tycker absolut dem ska satsa mer på psykvården å inte komma på att ngt måste göras för att ngn högt uppsatt person blir mördad av ett psyko....
    Men tyvär prioriteras inte den slags av vård i sverige o de e jätte synd....

• Eris

Nä de e sant, j tycker de e super bra när folk tar tag i sitt liv o verkligen söker hjälp för de dem mår dåligt av å då e de ju skit irriterande att dem inte får den hjälpen, skit piss....
    Som j sa tidigare, j förstår en människas tänkande runt omkr sj.mord o speciellt när dem inte får hjälp när dem verkligen vill ha, men sen som sagt att själva handlingen utgörs finns inte riktigt med på min lista....
    Men det e synd, riktigt j*a synd att de ska behöva gå så långt....
    Ja menar alla människor är lika värda(förrutom våld.t.män, osv)o tycker att alla ska ha lika stor rätt att leva....

Svar på tråden Självmord, är det själviskt eller inte?..