Gothic lolita
Nu är den här tråden gammal, men eftersom den kommer upp bland de första resultaten då man googlar svarar jag för andra googlare.
Handla INTE på ebay! Oavsett vad de kallar sina kläder är det mesta maskeradkläder som absolut inte är Lolita. Det är mycket piratkopiering och ofta usel kvalité. Det är att kasta pengarna i sjön. Vill man inte sy själv rekommenderar jag Taobao, tycker man det är svårt att handla därifrån rekommenderar jag en återförsäljare, exempelvis: www.my-lolita-dress.com/ (undvik märket Dream of Lolita)
Vill du handla direkt från Taobao rekommenderar jag Surface spell: shop41178.world.taobao.com Man behöver en shopping service och jag rekommenderar Spree now: www.spreenow.com
Bodyline är också bra (men har inte så mycket Gothic) bodyline.co.jp
Fan plus friend är också bra: www.fanplusfriend.com/dresses/http://www.fanplusfriend.com/dresses/
Anna House är inte Gothic, men väldigt bra: www.annahousefashion.com
Den enda svenska Lolitabutiken som finns är Lolitabutiken. Hon som har butiken är jättetrevlig och man kan importera kläder från vissa märken via henne om man tycker det är svårt själv: www.lolitabutiken.se/