• Lilanthe

Gothic lolita

Någon här som har den klädstilen? Hur gör ni för att ha råd med kläderna, syr ni själv, sparar ni pengar länge?

Kläderna är så hiskeligt dyra, och än kan jag inte sy.

www.avantgauche.co.uk/Gallery/index.html

Det är bara att sitta och drömma än så länge.

• Svar på tråden Gothic lolita
  • Galactica

Har hittat några plagg på E-bay, men sen så syr jag mycket själv. Det är så kul, och inte alls så svårt som jag trodde, har inte sytt så länge själv.

• DecemberLove

Säger som ovan, ebay man kan hitta både färdigt och folk som syr där

• Lilanthe

Det är inte svårt? Jag vågar inte ge mig in i det riktigt, är rädd för att jag ska sy total fel, och förstöra massor med tyg.

Ebay är ju bra, men det är ju ändå dyrt, och så passformen, jag är inte riktigt japansmal om man säger så.

• Galactica

Jag trodde också det skulle vara svårt att sy i början, men man lär sig snabbt. Dessutom får man ju kläderna mer som man vill. Ett tips är att köpa ganska vanliga kläder i din storlek och sen sy om dem själv, så de blir som de vill. Jag älskar ju band, spetsar, applikationer och sånt, och har mycket sånt på kläderna. Det kan vara en bra början i alla fall.

• Lilanthe

Galactica

Det är ju faktiskt smart, jag har en svart enkel ullkappa, som jag kanske kan ta och sy lite spets och sådant på.

• Galactica

Det skulle nog bli jättebra! på www.stoffochstil.se kan du köpa spets och applikationer ganska billigt, man kan skicka efter kataloger på deras sida. Deras tyger är också billiga. Har skickat efter jättesnygga både vita och svarta spetsar därifrån. Annars är knapp-carlsson i göteborg ett bra alternativ. Vet ju inte var du bor.

• PernillaWaxin

Världens bästa tråd!
    Jag funderade länge på om jag skulle sy själv. jag har en väldigt stor byst så jag kan inte alls köpa de fina kläderna på e-bay eller tradera för bysten är fel men mna kan alltid köpa beg kläder och testa sy om dom :)
    Jag syr huvudbonader själv :)

• Galactica

Pernilla: Kul! Har du kort på nåt du har gjort? Vad är det för typ av huvudbonader du gör?

• PernillaWaxin

Hehe ja jag har en bild då min pojkvän har en på sig, det var min allra första jag gjorde. Den ligger i mitt galleri :)

• Galactica

Den var läcker! Syr du några andra klädre själv? Behöver lite inspiration!

• PernillaWaxin

Nej nu har ingen skrivit här på ett tag.
    Jag har bestämt mig att efter lön ska jag köpa tillbehör och sy lite lolita/gothic kläder. Jag sak sy en huvudbonad åt min dotter på 1år också en sån som jag har

• Fröken Apelsin

Nu är den här tråden gammal, men eftersom den kommer upp bland de första resultaten då man googlar svarar jag för andra googlare.

Handla INTE på ebay! Oavsett vad de kallar sina kläder är det mesta maskeradkläder som absolut inte är Lolita. Det är mycket piratkopiering och ofta usel kvalité. Det är att kasta pengarna i sjön. Vill man inte sy själv rekommenderar jag Taobao, tycker man det är svårt att handla därifrån rekommenderar jag en återförsäljare, exempelvis: www.my-lolita-dress.com/ (undvik märket Dream of Lolita)

Vill du handla direkt från Taobao rekommenderar jag Surface spell: shop41178.world.taobao.com Man behöver en shopping service och jag rekommenderar Spree now: www.spreenow.com

Bodyline är också bra (men har inte så mycket Gothic) bodyline.co.jp

Fan plus friend är också bra: www.fanplusfriend.com/dresses/http://www.fanplusfriend.com/dresses/

Anna House är inte Gothic, men väldigt bra: www.annahousefashion.com

Den enda svenska Lolitabutiken som finns är Lolitabutiken. Hon som har butiken är jättetrevlig och man kan importera kläder från vissa märken via henne om man tycker det är svårt själv: www.lolitabutiken.se/

Svar på tråden Gothic lolita