Inlägg från: Tha Princes |Visa alla inlägg
  • Tha Princes

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

palmblad

Jo ja har försökt att svara Men ja har inget rakt svar på just VARFÖR man gör de när dom är små, de är inte för att Bestämma (kontrollera), eller "tvinga" in dom i relegionen.!

De finns även icke muslimska män som vill bli omskurna då dom tycker att de är Renare..

Men ja ska fråga min svärmor när ja pratar med henne så kanske ja kan få nå mera rakt svar av henne..

Tålamod

• Tha Princes

Sheitan

mina barn föds inte utan relegion, o även kristna människor döper sina barn alltså bestämmer relegionen åt dom..

Mina barn för konvertera till en annan relegion om dom vill de, men bara för att han är omskuren så betyder de inte att han inte kan byta relegion eller att han är "brännmärkt" med islam eller?.

Finns ju folk som omskär sig fast dom inte är tex muslim..

O ja har väl aldrig sagt att vi gör de för att andra gör de?
    ja sa bara att ja har inget RAKT SVAR på VARFÖR man gör de när dom är små, men ja skrev även att ja ska fråga min svärmor..

Ska prata med henne så snart ja kan så ska du/ni få svar..

Tålamod

• Tha Princes

Sheitan

muslimskt land som följer "gammla skrifter"..
    kolla på de landet,dom lever bra , tjänar bra med pengar o även omskär dom sina söner..

vill bara visa att man inte bara följer de gammla för vadå iså fall skulle vi alla rida på hästar/kameler?..

• Tha Princes

morsa06

Nej de är kanske inte lika kroppsligt men du skriver iaf in din son i svenska kyrkan ..

ja gemför inte själva ingreppet med dop. men principen är nästan desamma

• Tha Princes

palmblad

Hehe jasså `? så man omskär bara för att komma in i en relgion.
    Barnen FÖDS TILL MUSLIMER!.. dom "blir" de inte..

o ännu en gång så är de inte BARA MUSLIMER SOM OMSKÄR SINA SÖNER.

hehe Usa som är emot islam o krigar i mellan östern dom omskär sina söner.. o inte f*n är dom muslimer..

tycker du kan ta o skaffa lite mera fakta innan du kastar ur dig ord som du inte vet ett dugg om..!

Får ja fråga vad DU vet om islam eftersom du VET att de är för att föra in barnet i relegion som vi gör de?

• Tha Princes

De är verkligen segt som tugummi här inne.

ja säger de EN GÅNG TILL ATT JA GEMFÖR INTE SJÄLVA INGREPPET MED DOP MEN DOM HAR SAMMA PRINCIP I STORT SÄTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

är de uppfattat vad ja menar??

O man omskär inte bara för att de är relegion..
    O inga män lider heller av att ha blivit omskurna..!

Jo förutom lillans kontakter så klart

Ja "tror" ja har mera fakta då ja frågar min man mycket o han har mera erfarenhet än er alla tillsamans här inne eftersom han själv är omskuren o ALLA hans släkt o vänner oxå + att han har levt i mellanöstern i 19 år!!..

OM de skulle vara SÅÅÅ skadligt o kränkande att bli omskuren VARFÖR kliver inte flera fram med det?. till tex staten så dom kan få lagen ändrad??

varför skulle sverige låta de vara lagligt om barnen lider både under tiden o sedan för resten av deras liv??

ja menar ALLA vet om kvinnlig könsstympning , de pratas de om men ja har ärligt inte hört någon talat om negativa saker inom omskärelse..

Hur kan de komma sig att Könsstympning är olagligt men inte omskärelse??

En bra fråga....

• Tha Princes

Utopia

Så du tycker de är samma sak att Antasta ett barn som att omskära dom?? ?????????

• Tha Princes

Sexuella övergrepp, antasta de betyder att man TAR på barnet SEXUELLT..

o de gör man F****N inte med omskärelse...

de här börjar ju för .... gå föööör långt.!!

Ja tar de PERSONLIGT eftersom ja har en SON o NI MENAR ATT JA SEXUELLT UTNYTTJAR HAN ELLER ANTASTAR HAN..???

fan se skillnaden!! :-O:-O

• Tha Princes

IlsaBlackWidow

de är ingen som behöver försöka få mig att tro..
    för ja tror inte ja VET.. till skillnad ifrån vissa..

för MIG o många med mig är de OK o F*N inte övergrepp..

Ni sitter bara här som hungriga Hyenor o bara väntar på att få hoppa på med eran skitkastning o de gör mig spyfärdig verkligen..

Skillnaden på övergrepp o omskärelse är att d ena är OLAGLIGT o inte de andra o + att man inte antastar barnen när man omskär dom.

ja blir så frukstansvärt ledsen på sånna som er, hur ska ni uppfostra era barn?. ja slår vad om att dom kommer bli sånna som bara gillar dom som passar "vissa ramar"..
    Sorligt verkligen att man inte äns kan få tro/vara/göra som man vill så länge de inte är olagligt..

Ja lämmnar de här nu verkligen, för att de är helt HOPPLÖST att sitta här o skriva....

tack för mig.!

• Tha Princes

Att säga att de är lika OK att Sexuellt utnyttja ett barn gör mig verkligen rädd, undrar vilka de är som är "pappskallar"..!

Jag tycker du att skillnaden är unge fär ljusår emellan, vi gör de inte för att blir sexuellt upphetsade på barnen!!!
    ärligt va är de för sjuk anklagelse??

Du / Ni sitter o kallar oss alla Pedofiler så med mildare ord?..
    Så ni menar att samma sak som de är OK att omskära sin son är de att sexuellt utnyttja barnet??

ja herre gud....

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning