Inlägg från: IlsaBlackWidow |Visa alla inlägg
  • IlsaBlackWidow

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

morsa06 - Tack. Synd bara att det inte går in utan vi som värnar om barnen blir kallade "pappskallar" av de intelligenta stymparna...

Jag vill inte säga det egentligen för jag är FÖR andlighet men emot idiotiska mänskliga påhitt som sedan blir religiösa lagar.
    Men det är fan pappskallighet och idioti att tro att en god gud vill att vi ska skära sönder våra barn för att välkomna dem.

Det är så mycket religiös idioti som hittats på under årtusenden och människor tappar förmågan att tänka och känna själva.

Ni som har en sådan bra kontakt med er gud, varför inte ta ett snack med honom istället för att läsa malätna texter som en människa diktat ihop för en evighet sedan.

Sann andlighet är att leva väl och inte skada någon medvetet, är man frisk och har den kontakten med den högre makten så får man svaren till sig.

PÅstår inte att jag är andlig i den bemärkelsen men det är hur jag uppfattar att andlighet ska hjälpa människor i livet.

• IlsaBlackWidow

Men vem fan bryr sig om vilka religioner eller traditioner det utförs i?? Stoppa övergreppen nu oavsett tro!!

• IlsaBlackWidow

palmblad - Ja vaddå "omskär"? De skär i sina barns friska kroppar, rätt och slätt.

• IlsaBlackWidow

Ja det är ju samma sak att få lite vatten på huvudet i kyrkan som att få förhuden avskuren!!

Jag kan ändra tro och göra dopet ogjort men ingen kan ge en man sin förhud tillbaka. Den har sjuka föräldrar och en inbillad bestialisk gud STULIT!

• IlsaBlackWidow

Någon som känner denna Abraham???
    Eller Noa?

Jag känner rödluvan men jag låter inte vargen äta upp min son ändå... Jag kan tänka själv.

• IlsaBlackWidow

Lalala orkar inte läsa allt just nu men har ni religiösa sex direkt efter födseln eller?

Jag har svårt att tro det så låt pojkarna bestämma när de är gamla nog och antagligen då sexuellt aktiva.

• IlsaBlackWidow

Kedu - Men ändå ältas ämnen som sex, hygien och något skumt skydd mot hiv etc...
    Inget som rättfärdigar stympning av barn.

Förbund med gud? Har man inte det själsligen??
    Om inte så bör varje individ själva få bestämma över sin kropp vad gäller sådana påhitt.

• IlsaBlackWidow

Sheitan - Håller med, här diskuteras allt möjligt... djup vetenskap i islam etc.

Vem bryr sig, jag bryr mig om barnen inget annat.

• IlsaBlackWidow

Och dravlet fortsätter...

Så jäkla irrelevant om någon döpt sitt barn utan djupare innebörd.
    Omskärelse är fortfarande ett vidrigt övergrepp hur mycket ni än tjatar om att dopet görs mot ett barns vilja.

Ett dop är INGET om man inte är troende men däremot är stympning ett övergrepp och avsaknaden av förhud stort när man inser att det aldrig går att få tillbaka.

Själv är jag och mina systrar och bröder döpta, jag och några av de andra har gått ur kyrkan utan vare sig psykiska eller fysiska men.
    Jag hade en mer hednisk namnfest för min son medan de andra följer tradition och döper.
    Våra barns kroppar och psyken är dock intakta efter vattenskvättar på huvudet som är lika de barnen får hemma i badet.

Varför inte omskärelse förbjuds i civiliserade länder?
    Jo för att vi har mesiga regeringar som inte vill "stöta" sig med vissa stora religioner och religiösa galningar kanske?

• IlsaBlackWidow

Indianica - "Finns ju faktiskt västerlänningar som tar hål i öronen på sina ettåringar av "estetiska skäl", skulle tippa att förhudsborttagning och det har ungefär samma smärtkaliber och samma snabba förfarande som det. Nu kan ju hålen i öronen växa igen, men vad spelar det för roll. Den ofattbara smärtan(?) har ju ändå redan skett. Om det nu är smärtan man opponerar sig emot. Sedan är det tyvärr(?) så att de som tror mannen stympas sexuellt av detta har fel. Njutningen sitter INTE i förhuden, snarare tvärtom."

För det första är det knappast vanligt i västerländerna(har sett det mest på mörkhyade bebisar) att göra hål i öronen påbebisar på samma sätt som omskärelse. Jag tycker dock det är förkastligt det med även om de kan växa igen.
    Förhuden kommer dock aldrig tillbaka.

Jag är emot både onödig smärta och att de är stympade för livet utan att fått välja detta själva.
    Operationer kan öven gå snett och det är såå idiotiskt att utsätta någon för onödiga sådana.

"Men lillan: Kan du hålla med om att vi kanske måste ha en viss fihet i ett samhälle också? Det blir ett väldigt strikt samhälle om vi ska ha lagar om de flesta kulturyttringar eller religiösa seder."

Frihet att stympa barn?? Nej tack!!

Svårt att ändra religioner? Javisst, det handlar ju om makt och förtryck, man kan bara hoppas att individer kan vakna och inse vansinnet eller att regeringar stopar det med feta fängelsestraff.

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning