Inlägg från: IlsaBlackWidow |Visa alla inlägg
  • IlsaBlackWidow

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

"Lillan
    Jag påstod inte att det inte händer. Vad hade de för problem då?
    Var hade de gjort det då? Det är ju kanske också beroende på var/hur det blivit gjort."

Kanske den enkla anledningen att de blivit utsatta för övergrepp och deras föräldrar som skall vårda om dem har skurit bort friska kroppsdelar mot deras vilja?

Fattar inte ens diskussionen, om det nu är så jäkla positivt och bra, låt för fan barnen ta beslutet själva när de är mogna nog.

• IlsaBlackWidow

Ärligt talat så struntar jag i religiösa idiotregler.
    Andlighet ska vara något som gör livet lättare att leva och en djupare mening.
    Stympning är ett mänskligt påhitt inte en högre makts.

Jag undrar om och om igen precis som palmblad, varför kan ingen svara på varför deras barn inte får välja själva, utan kommer bara med en massa snack om vad som är positivt enligt vissa?

• IlsaBlackWidow

Mmm övergrepp på barn som kultur och tradition vilken bra ursäkt och rättfärdigande för att skära i sina barn... har hört talas om kulturer där pappan tar dotterns oskuld för att ge en bra sexdebut...
    Men vaddå det är ju kultur och därmed hälsosamt och bra.

• IlsaBlackWidow

Vad är mildast slå mitt barn med ett hett strykjärn eller med ett kallt?

Det är nog det kalla så jag borde nog ta och göra det eftersom det finns värre saker...

• IlsaBlackWidow

"ja är 100% svensk tyvärr!!!
    ja ärligt så skämms ja att vara svensk då de finns MÅNGA pappskallar i vårat avlånga land"

Pappskallar är ett milt ord för bestialiska människor som skär sönder små barn.
    Jag skäms inte över dem utan jag gråter över de stackars barnen och hoppas föräldrarna får sitt straff.
    I detta liv eller nästa nivå.

"så nu kan ni sluta fråga mig saker för de blir inge mera svar..
    ska ta hand om min "slaktade" son nu i stället så han inte blir kriminell muslim o sverige"

Nä ett barn som det begåtts övergrepp på behöver nödvändigtvis inte bli kriminell. men du får ju hoppas på att du verkligen kan tjata in i honom att du gjort rätt så han inte hatar dig sedan när han inser vad du egentligen gjort.

• IlsaBlackWidow

Lillgryn - Jag begår inte övergrepp på mitt barn men jag får bry mig om andra barn som far illa?

• IlsaBlackWidow

Lillagryn - Jag anser att omskärelse är ett övergrepp.

• IlsaBlackWidow

lillagryn - "Åkej, jag anser inte att manlig omskärelse är ett övergrepp men självklart att kvinnlig är det. Omskurna män har de facto friskare snoppar. Pålagan kommer troligen från att hygienen var lättare att sköta på pojkarna. Kvinnans omskärelse är en kontrollåtgärd av hennes sexualitet. Går bort!"

Det positiva och negativa med omskärelse går att diskutera, men fortfarande anser jag att det är barnets val när det blir moget nog att själv ta det beslutet.
    Pålagan är uråldrig och stämmer inte idag(inte ens då för hur smart är det att skära i barn och riskera döden med infektioner i dåvarande miljö).
    Renlighet finns idag i andra former(kanske till och med överdriven) men den förlorade känseln i ollonet och risken(om han inte uppfostras till latt tycka det är det enda rätta förstås) att barnet i tonår eller vuxen ålder känner sig berövad ett beslut om sin egen kropp.
    Ett ganska stort beslut faktiskt.

Uppenbarligen så är det inte någon stor fördel med omskärelse för då skulle socialstyrelsen och läkarvården rekommendera det.
    Alltså borde man låta barnen själva bestämma.

Vissa påstår att deras sexuella partners haft bättre sexupplevelser som omskurna(hur kan de veta skillnaden?) men om det handlar om sex så borde pojken i vilket fall få bli vuxen och bestämma då han är sexuellt aktiv.

• IlsaBlackWidow

Helt jävla barockt att hitta på en massa saker som är värre övergrepp än att stympa barn...

Det finns alltid saker som är värre än en annan och det gör inte ett annat övergrepp bra, acceptabelt, positivt eller berättigat.

• IlsaBlackWidow

Da princes - "men ärligt va ska DU göra åt de?
    De kommer att hände vare sig du vill eller inte..!"

Tyvärr får jag inte gå ut och avrätta alla som skadar sina barn... Hoppas ironin gick fram, en dum fråga får ett dumt svar...

Ja, vad ska JAG göra åt att barn stympas, misshandlas, våldtas, är hemlösa, negligeras etc jag kan fortsätta i evighet.

Ja, vad ska jag eller någon anna göra åt saken med dina argument? Vi kanske ska radera ut alla stadgar om barns rättigheter? Varför inte ta bort lagar och hela rättsväsendet för all skit kommer ske ändå vare sig JAG vill det eller inte.

Gud vilka hemska åsikter, jag skär i mitt barn och vad ska DU göra åt det??
    Som sagt straffet kommer nog, förr eller senare. När du inser att det är ett mänskligt bestialiskt påhitt och inte en god guds.

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning