• pimpom

dubbla känslor

I dagarna har min bästa vännina och hennes sambo fått en liten son. En ljuvlig liten krabat. Jag är så lycklig för deras skull, de är verkligen värden denna lilla gildklimp.

MEN... smatidigt sticker det lite i mitt eget hjärta då jag/vi inte rår på vår egen sitution vad gäller graviditet. Här får vi snällt sitta och vänt på en ÄD och ingen kan säga när det blir dags för oss, eller om det ens kommer att lyckas när det väl blir dags.

Till saken hör att vi har en egen donator och vi ska gör ett byte av ägg (komemr inte ihåg vad det heter just nu). Både vår donator och vi trodde att hon skulle få donera i november senast under december månad. Nu har de ringt från Huddinge och sagt att hon inte kommer få donera förrän tidigast nästa år. Jag trodde att det var stort behov av donatorer och att dett gjordes så fort som möjligt. Det ska sägas att vår donator är normal lång, ljushårig och sticker inte ut från mängden vad gäller hennes yttre.
    Men vi får väl forsätta vänta och se. undertiden ska jag försöka njuta av kompisens lilla charmtroll.

/pimpom

• Svar på tråden dubbla känslor
  • MissC

Hej pinpom

Själklart gör det ont när ens närstående lyckas. Visst är vi jätteglada för deras skull men det är ju inte konstigt att man önskar att det varit man själv.

Väntar oxå på ÄD och ibland så känns det tröstlöst. Man vet inte riktigt när det blir av och inte heller hur det kommer att sluta. Själv har jag försökt att tänka lite mer positivt än tidigare. Nu jäklar är det faktiskt vår tur

Hoppas det snart är dags för er ÄD och lycka till!

KRAM

• pimpom

Det känns iobland som man inte kan planera för den nära framtiden bara för att man går och väntar och men inte vet när det ska bli. Vågar vi tex boka den där thailandresa som vi skulle vilja eller kommer det att krocka. En kompis uttryker det med att man har pausknappen i och det käns verkligen så ibland.

Stina68: så heter det. Tack så mycket.

Tac Miss C

• miss maple

Jag förstår dig fullständigt.
    För mig försvann dom tankarna för ett bra tag sen, kom tillbaka efter vårt MA för en månad sen.

Men det är ju vår verklighet och vi har rätt att känna som vi gör.
    Jag menar det är inte för att vara elaka utan det är våra känslor som styr.

Vi hade själva en egen donator första gången.
    Även vi gjorde korsdonation.
    Vi fick vänta ca ett år.
    Tillgången på doatorer är inte stor och sen måste donatorn matcha dig så väntetiden kan bli olika lång.
    Men den vanliga väntetiden utan donator är ca 2 år på HS.
    Så inom ett år bör det vara er tur iom att ni har egen donator.

Kram på dig och jag håller tummarna för att det ska gå vägen och det snart blir er tur.
    Lycka till!

• sansten76

Hej! Hörde att de skulle göra något kvalitetsarbete mellan januari och mars så planerade insättningar skulle upphöra under den tiden som jag förstår det. Det är en anledning men ingen tröst för er tyvärr. Håller tummarna att det ska hända fort nästa år för er. Skriv gärna hur det går. Kramar Sanna

• Fiaflopp
    LedsenGråterSkrikandes måste få skrika av mig lite...så förbannad!!!

Vi går ju på AVA i Åbo,har gjort ett försök med donerat ägg och FET med donerat,ej gravid så vi väntar på ny donator...
    Våra vänner som går på exakt samma klinik,är i exakt samma behandling (träffade dem då vi var i finland på första försöket,skoj),dom lyckades inte heller så vi väntar båda på ny donator,skillnaden är att dom är igång med ny beh redan!
    Missunnar dom absolut inte detta men är det inte konstigt att då läkaren säger till dom att väntetiden på ny donator är ca 7 månader,då svarar dom att nej det tänler vi inte vänta på utan vi vänder oss till AVA i Riga i stället....då svarar läkaren att nej det tyckte inte han eftersom dom "kände" varandra nu...ok då,så var det med det och vips efter 3 veckor så har dom en ny donator.Jag mailade idag och frågade hur det går (vi har båda paren sagt att hårfärg inte är viktigt så det kan dom bortse ifrån),fick då till svar att läkaren har planerat en ny behandling i April 2007,VA???

ALDRIG i livet att jag väntar på det,NO WAY,då åker vi fanimej till Riga.
    Jag svarade i mailet att då tror jag att vi söker oss till riga,frågade även om de tyckte att det var en bra ide...och att all väntan tär på oss barnlösa men att det vet de säkert skrev jag också.
    Får se var för svar vi får i morgon.

*suck*

Kanske skrev i fel typ av tråd nu men grabbade tag i den första bästa

Kram på er alla som väntar och kämpar!
  • pimpom

Fia flopp vilken Tråd spelar väl ingen roll bara man får skriva av sin iska och frustration. Jag känner verkligen med ER. Hoppas det löser sig snart.

sansten- stämmer det att det ska var "stängt" för något kvalitetsarbete så borde väl någon liten information gå ut till oss som står i kö. Annars är det lätt att man känner sig lite bortglömd.

Svar på tråden dubbla känslor