• Kaija

Vår son har ett "moln" i ögat... Finns ngn annan med barn med dermoidcysta?

Hejsan!
    Jag fick en liten tjej i maj och hon föddes med grå starr vilket också är en ögonsjukdom. Även om jag själv har det fann jag stor tröst i att leta på internet - allt jag kunde hitta om sjukdomen. Detta är svårt jag vet men barnet kommer att leva ett lika bra och aktivt liv som alla andra, det vet jag av egen erfarenhet. Sen vet man ju inte än på ett tag hurpass mycket cystan kommer att påverka hans/hennes syn...

Grattis till bebben och sköt om er. Gråt du bara, det behöver man i en sån situation Tröstkramar

• Kaija

Hej igen!
    Jag fick remiss till St. Eriks med min dotter - det går nästan inte att ringa dit... Men din läkare i Sundsvall borde remittera er dit, det tycker jag absolut för dem har kunskapen där.
    Dessutom skulle du evt. be om en remiss till närmaste syncentral. De kan ge dig stöd och hjälp med hur du bäst stimulerar din sons syn - som du säger är det ju nu den utvecklas. Vi håller på att jobba med sånt med Simone. De ger råd om bra leksaker, beljusning....allt bara som du kan behöva.

kryssar fingrarna för er...

Svar på tråden Vår son har ett "moln" i ögat... Finns ngn annan med barn med dermoidcysta?