Inlägg från: Änglatrollet |Visa alla inlägg
  • Änglatrollet

Barn till adopterade från indien 2

Jag är också adopterad från Indien och har en fantastisk man som är svensk. Vi försöker att få barn och vid första försöket blev det tyvärr ett missfall. Prova igen snart!! Fler av er som fått missfall kanske?

• Änglatrollet

Tack skall ni ha, både laven och glasbubblan! Idag känns det bättre och imorgon skall jag äntligen få gå till jobbet!!

• Änglatrollet

Jag är född i delstaten Orissa, i en liten by som heter Nuakote och ligger i Keonjhargarh och inte långt ifrån huvudstaden Bhubaneswar. Jag var 6 år gammal och min biologiska syrra som kom till samma familj var 9 år gammal.

• Änglatrollet

Jag är också gift med en svensk man sedan i somras.

• Änglatrollet

Visst är det roligt med en biologisk syrra att ha med sig till ett främmande land när man är liten och rädd... Hon har varit ett stort stöd för mig.

Jag och syrran har tyvärr tappat språket för att vi hade ingen som kunde hjälpa oss att underhålla den. Vi pratade ett minoritetspråk som inte finns som kurs eller cirkel. Däremot finns andra, lite större språk, typ hindi. Det skulle vara som att prata finska för oss svenskar... Jag har dock valt att nu som vuxen läsa hindi, som ju är gångbart i hela Indien. Men o´boy vad svårt med det språket!! Kram Anna-Uttama

Svar på tråden Barn till adopterade från indien 2