• glasbubblan

Barn till adopterade från indien 2

Hej!

Har du barn och är adopterad från Indien?
    Har du barn tillsammans med någon som är adopterad från Indien?

Oavsett vilket så har ditt barn ett uppsättning indiska gener, och det är den minsta gemensamma nämnaren i vår opretentiösa tråd där vi byter tips och idéer och älskar eller hatar Indien!

Välkommen!

Länk till förra tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-152/m10295174.html

• Svar på tråden Barn till adopterade från indien 2
  • usha

jag är adopterad från indien och har ett barn med en kille från tunisien

• anden 2006

Kul tråd! Jag har för fyra veckor sedan fått en liten tjej tillsammans med min sambo, som är adopterad från Poona i Indien.

• glasbubblan

Anden, grattis en gång till! (jag tror jag skrev grattis i din GB också). Poona är det två till i gamla tråden som har connections till! Min man kommer från Nasik (jämfört med Poona är det på motsvarande ställe sett från Bombay, fast nordöst istället för sydost! Om jag inte är ute och cyklar helt). Hur gammal var du när du kom hit?

Vi från gamla tråden tenderar att vara "periodare" och nu har vi haft en ganska lång tyst period... hehe... så det var väl inte en dag för sent att vi fick till en fortsättningstråd.

Usha, var i Indien kommer du från? *nyfiken*

• anden 2006

Tack! Det är min sambo som är adopterad. Han kom hit när han var drygt två år.

Hoppas inte detta blir en tyst period då...

• glasbubblan

Anden, sorry, tenderar att ta för givet att alla som hänger i den här tråden är adopterade själva... Vilken "typ" är han då, den som inte tycker något särskilt om vare sig Indien eller adoptionen som sådan eller en grubblare som älskar eller hatar Indien? (Generaliserar hysteriskt nu förstås, men ändå, det är kul att veta på ett ungefär...)

• anden 2006

Han är mycket intresserad av och gillar Indien, men är ingen grubblare som sökt efter sina biologiska föräldrar och tycker det är bra att han blivit adopterad.

Han har varit i Indien, men inte jag. Vi vill båda åka dit så snart vi har möjlighet. Indien har alltid varit ett drömresmål för mig.

• glasbubblan
    Hoppas att ni kommer iväg snart, för det är så fantastiskt så det är inte klokt! Min man är nog intresserad av Indien som land, till viss del, och när det är om Indien på tv tenderar vi att liksom fastna där om vi zappar runt. Själv är jag jätteförtjust i Inden. Vi har varit där två gånger och det blir bara mer intressant för varje gång. Undrar dock lite hur det ska gå att åka på backpack-resa med barn... Gissar att vi kommer mjukstarta med en charter till Goa eller något annat okomplicerat!
  • anden 2006

Kul! Ja, du har rätt: det får nog bli en "smidig" resa om vi ska åka med vårt barn. Ser verkligen fram emot att åka dit! Men det dröjer nog tyvärr ett par år för vår del.

Svar på tråden Barn till adopterade från indien 2