• laven

Barn till adopterade från indien 2

Jaså, är det här ni håller hus? Jag undrade just vart ni tagit vägen!

Nåväl, hoppas det går bra att jag gästar även denna tråden, trots att varken maken eller jag är adopterade. Makens familj kommer däremot från Indien, och han är född och uppvuxen i Kanada, där vi bor.

Jag tänkte bara önska er alla en riktigt härlig Diwali. Nu är högtiden iofs över (jag tror det var 21-25 okt i år), men vi firade här hemma i helgen som gick med ljus tända överallt, massor av god indisk mat, samt presenter för barnen.

Allt gott!

• laven

2 av mina 3 barn var VÄLDIGT ljusa i hyn som nyfödda, och är fortfarande rätt ljusa. Man ser lite, lite mer pigment än hos mig, men inte mycket.

Mellanpojken däremot var mörkare när han föddes, och har bara blivit mörkare med tiden. Lustigt nog har han ljusast hår.... hans hårfärg är ljusare än min och väldigt brunt (och jag har iofs mörkbrunt hår med svenska mått mätt, men jämfört med det där kolsvarta är mitt ganska mellanbrunt).

• laven

Här är det snö och kallt, så en vit jul är nog i det närmaste säkrad. Vi firar hemma hos oss med alla släktingar - mor- & far-föräldrar, moster, morbror, kusinen (finns bara en än så länge... eller 1½ eftersom det finns en mage också) och gammelmormor & gammelmorfar). Fullt hus med andra ord.

• laven

Änglatrollet: Välkommen. Jag beklagar verkligen missfallet.

• laven

Det låter spännande att vara adopterad tillsammans med sin syster. Har ni helt bytt språk till svenska eller kommer ni ihåg ert förra språk?

• laven

(Jag menar att självklart har svenskan blivit huvudspråket för er båda, men kanske iom att ni hade nån att tala med, kanske kanske har ni inte glömt allt?)

Svar på tråden Barn till adopterade från indien 2