Inlägg från: Mollgansson |Visa alla inlägg
  • Mollgansson

Varför leker tjejer alltid två och två?

Igår kväll fikade jag och min man med några kompisar. Vi började prata om att tjejer och killar ofta tänker väldigt olika.

Denna diskussion ledde till frågan: Varför leker tjejer alltid två och två. Killarna undrade varför det kommer sig att killar har lättare att hänga ihop som en stor grupp, medan tjejer ofta är två och två.

Ja, hur kommer det sig egentligen?

• Svar på tråden Varför leker tjejer alltid två och två?
  • Mollgansson

Någon annan som vet?

• Mollgansson

Ingen som har någon tanke kring detta?

• Mollgansson

Jag tycker också att det är underligt, det är därför jag frågar om det är någon som har en bra förklaring.

Jag har sett mönstret i min klass under hela min skolgång och nu är jag lärare och samma sak är det där. Så fort tjejerna är fler än två börjar det snackas skit om varandra och det blir en massa tjafs. MÄRKLIGT!!!

• Mollgansson

Det är precis den här erfarenheter jag har av tjejer. Precis som du skriver tigerbebis så är det svårt att ge någon skulden eftersom alla tre agerar likadant.

Den stora frågan är ju hur det blir så.

• Mollgansson

Det verkar vara ett svårt ämne det här.

• Mollgansson

Det här verkar verkligen vara en kluring.

• Mollgansson

Jag har också erfarenhet av att tjejer ofta väljer att leka två och två, men jag vet inte varför det är så.

• Mollgansson

Hittade min gamla tråd under mina favoriter. Jag känner inte riktigt att vi kom fram till något bra svar. Någon som har någon fundering???

Svar på tråden Varför leker tjejer alltid två och två?