• LeLi74

Nu har min lilla kille fått sömnmedel utskrivet... Nån som har erfarenhet av det?

Hur går det? Jag hoppas hoppas att det funkar!! Förstår att ni har ett helvete. Vi har liknande problem men vår son har haft hjärnblödningar som orsakat hjärnskador så sömnstörningarna kan vara kopplade till det, vi har bl a testat Theralen men funkade inte så bra eftersom vi var tvungna att höja dosen hela tiden för att få effekten men oj vilken härlig natt första natten med Theralen var, han vaknade 2 ggr istället för 17 :)
    O lyssna inte på såna som inte tror ni testat allt innan ni går på mediciner, ni har säkerligen kämpat en miljon ggr mer än alla andra med barn utan sömnproblem, svårt att förklara hur sömnbristen genomsyrar precis allt... LYCKA TILL!

• LeLi74

Det allra allra sista man vill är att ge sitt barn starka mediciner för att det inte sover, pratar av egen erfarenhet o tror det gäller så gott som alla föräldrar, förutom att barnet påverkas av medicinen känns det som ett misslyckande som förälder, att man inte klarar av att lösa problemet själv, att få barnet tryggt o ge det god sömn, men när man får sova så lite så att man med nöd o näppe klarar av att ta hand om barnet, orkar inte bära det utan risk för att tappa det osv, så är det kanske en sista utväg att testa medicin när man testat precis allt annat (matallergier, metoder mm). Det är svårt för en "normaltrött småbarnsförälder" (jag vet att alla småbarnsföräldrar sover dåligt o är trötta) att sätta sig in i hur det är att ha ett barn med grava sömnstörningar, det handlar inte om att man alltid känner sig lite sliten utan att man är så trött att man inte vet var man ska ta vägen eftersom man aldrig får djupsömn och vet inte om man kommer att få det inom närmsta året heller. Hur går det trådstartaren?? Lycka till!! Vi har nu snart haft ett år utan sömn men har ett litet hopp kvar...

• LeLi74

Blir så ledsen när jag läser att du undrar vad du gjort för fel, o när andra personer i inlägg antar att det är psykiskt och då indirekt ger er skulden. Såklart det finns en orsak men tror inte ni kan rå på den, livet är inte direkt rättvist, man ser/vet många som inte alls är så "omtänksamma och kloka" när det gäller sitt barn; röker under graviditeten, halvkass kost, drar med barnet överallt (stress) inga fasta rutiner med mat o sömn m.m. men ändå sover barnet som en stock o är lugnt o harmoniskt.. Vår son har haft en hjärnblödning så det kan vara ngt som ligger o retar i hjärnan o orsakar hans sömnstörningar. Nu hoppas jag inte att ert barn har ngn hjärnskada men man vet aldrig helt säkert vad som försiggår i hans hjärna/vad som stör honom, kan ju vara en "liten" sak som inte påverkar ngt annat men gör det svårt för honom att slappna av o sova. Och då kanske medicin kan ge både honom och er lite ro i perioder. Vi har fortfarande inte hittat ngt som funkar, ansökt om avlastning. Lycka till igen!!!

• LeLi74

Hej TS, skrev i din gästbok oxå, som du vet sen förut har vi inte heller sovit, på ett år, bästa natten vaknade han två ggr o det var hans första natt med Theralen, sen fick vi öka för att få samma effekt, o sen sluta med medicinen efter typ tre veckor då var var uppe i tre droppar vilket hans läkare satt som max. Förstår dig verkligen, det är ibland som värsta mardrömmen eftersom vi inte ser ngt slut eller ngn vila framför oss, och vi kan ju inte leva utan vår son som vi älskar men vi håller ju på att gå under, tycker det är så konstigt att så få förstör vad sömnbrist gör med en, det är ju som att inte få äta sig mätt på ett år utan bara lite smulor då o då, man blir helt knäpp till slut, stackars barn o stackars oss. Hoppas Theralen hjälper bättre för er o att du får sova gott lääänge!!! O som jag skrev hos dig; försök få remiss till sömnutredning i Skövde, vi ska dit i början på december, bästa som kunde hända oss!

Svar på tråden Nu har min lilla kille fått sömnmedel utskrivet... Nån som har erfarenhet av det?