Nu har min lilla kille fått sömnmedel utskrivet... Nån som har erfarenhet av det?
Det låter riktigt jobbigt. Hoppas verkligen att medicinen hjälper! En sak som slår mig när jag läser är att ni verkar ha provat allt, verkligen jättemånga metoder och verkligen försöker få rätsida på det här. Jag undrar lite försiktigt om det kan vara så att ni har prövat för många olika strategier och att det faktiskt gjort sömnen oroligare? Mitt förslag är att ni låter sonen hitta tillbara till sin egen rytm. Risken är ju att ni blir så fokuserade på sömnen att hela livet börjar kretsa kring detta, man blir frustrerad och stressad vid nattningen osv. Huvudsaken är ju att han får tillräckligt med sömn, men det måste ju inte vara på natten till en början, så länge hanhåller sig på gott humör och äter så kan man väl tolerera lite längre middagslurar om det behövs. På så sätt kan man ju bryta den onda cirkeln med dålig sömn och dåligt humör. Hoppas ni får sova riktigt gott i natt, men försök att koppla av inför nattningen så han inte känner hur er puls är snabb och musklerna stela av förhoppningar om en god natts sömn (lättare sagt än gjort, men du kanske kan låna en atarax!)