Inlägg från: marina81 |Visa alla inlägg
  • marina81

Mycket rasism på Familjeliv?

hahaha..kan jag tänka mig

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • marina81

*asg* lyssnar på han nu

• marina81

sökte upp han nu haha

• marina81
    K J N skrev 2006-09-30 23:18:54 följande:
    "Vill återknyta till vad K J N skrivit om flytten till landsbygden för att undvika det månkulturella: tycker du att du gör dina barn en tjänst?"Inte bara dem utan hela min familj och det inkluderar också mej själv.Tänk så skönt att kunna gå ut o gå på kvällen med hunden utan att bli ropad efter av invandrargäng, tänk att få njuta av tystnaden utan bilar och slippa lukten från avgaser. Härligt att låta barnen leka utomhus utan risk för träffa olämpliga människor och bara att kunna få ha sin egendom i fred utan risk för stölder och vandalisering.Mina grannar har namn som jag kan uttala, ingen ägnar sig åt bizarra seder eller har suspekt klädsel. Jag slipper höra hög entonig musik när högtider jag aldrig har hört talas om firas.Människorna här hälsar på varann, man vet var alla heter, gör och bor. Ingen kan köra in på vägen utan att någon skriver upp bilnummret och alla hjälper varann om det blir problem. Man hissar flaggan på flaggdagarna och äter riktigt mat som inte drunknar i kryddor o luktar hundmat - kort sagt, livet på landet är ett paradis.
    hahaha..det var faktiskt roligt.
  • marina81

Vad luktar surströmming?

• marina81
    Aaliyah skrev 2006-09-30 23:59:38 följande:
    KJN; din beskrivning av din hembygd skulle kunna vara min bild av helvetet, ungefär.
    samma här. Men det är tur alla är olika, för vi behöver ju en levande landsbygd också
  • marina81
    K J N skrev 2006-10-01 00:03:20 följande:
    Här ser vi fördelen med polariseringen, vi har de som vill vara i cementgetton och som faktiskt också är där och vi har folk på landsbygden som också trivs där.Åtskillnad (Apartheid) när den är som bäst..
    ja, man ska väl låta folk bo där de trivs..själv får jag lite panik av granar o mygg..
  • marina81

Manlig omskärelse är en judisk tradition som nämns i GT eller Torah, däremot är inte judendomen en gren av kristendomen, men kristendomen bygger på judendomen.

Manlig omskärelse är även en muslimsk tradition, men nämns inte i Koranen, utan i hadith, vilket är berättelser om Muhammed vilka kompletterar Koranen.

Kvinnlig könsstympning förekommer både bland kristna och muslimer inom vissa geografiska områden, men ingen av religionerna påbjuder det. Traditionen kommer ursprungligen från det faraoniska Egypten, alltså är det en hednisk tradition.

• marina81
    K J N skrev 2006-10-01 12:08:40 följande:
    "JAg tror inte att hyresvärdar ser till ekonomin, jag tror faktiskt om jag ska vara ärlig till etnicitet"Den hyresvärd som inte i första hand ser till sitt företags ekonomi lär inte vara kvar i branschen på sikt."Det är hemskt, att männiksor sorteras pga efternamn och ev hudfärg."Jag tycker det är mera hemskt när människor behåller sin gamla religion och sitt gamla namn istället för att anpassa sig till omvärlden. Ska man kunna komma in i det Svenska samhället idag så gäller det att man klarar anpassningen och det absolut viktigaste av allt är att man behärskar språket helt perfekt utan någon "rinkebydialekt".
    Va? Sak man byta namn för att man flyttar? Muhammedson kanske vore nåt?
  • marina81

Ja, men är det Muhammeds fel?? Ett samhälle bör vara så tolerant att man får behålla sitt namn om man kommer från ett annat land. Den psykiska påfrestningen i att byta land, kultur, språk mm är nog stor utan att man ska behöva helt byta identitet. Ska man behöva plastikoperera sig, blondera sig, nyta namn till Svensson för att överhuvudtaget få en chans i sverige? Om det är så, är det ett dåligt betyg till en demokratisk stat.

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?