Mycket rasism på Familjeliv?
Jag har inte kollat i din pres, så jag talar enbart utifrån argumentation, åsikter och språkbruk, ja.
Undersköterska, kanske vill du vidareutbilda dig till barnmorska så småningom, men inte nu.
Jag har inte kollat i din pres, så jag talar enbart utifrån argumentation, åsikter och språkbruk, ja.
Undersköterska, kanske vill du vidareutbilda dig till barnmorska så småningom, men inte nu.
Hmm, nu sade du ngt, Aaliyah. Kanske på en liten halvrasistisk firma, precis som vår vän med svenska flaggan som bild!
Nell: oj, vad imponerande! Men om utbildning inte är viktigt, varför har du då en sådan firma? Vem skall gå dina utbildningar och varför?
Ja, då kan du ju inte jobba på den halvrasistiska firman, för de tar inte in några invandrare alls.
Saraseal: det här blir totalt OT, men det kanske inte gör dig något, TS som du är?
Jag tror du är lärare.
"Nu sysslar ni med förtal som åföljs av hån."
Vad menar du, nell?
JKN jobbar på en firma som inte tar in invandrare enl henne själv, jag och Aaliyah undrade om du jobbar där. Vem har förtalat och hånat någon?
Åskmamma
Oj vad jobbigt det är när argumenten tryter!
Kanske måste förtydliga mig: Nell uttrycker sig ganska väl och därför antog jag att hon hade utbildning, som undersköterska. Samma gissning gjorde Ariane.
Jag talar om dem som inte har någon som helst utbildning, som inte kan argumentera eller sätta sig i i tex invandrares situation. Undersköterskor har utbildning!
"Apropå "jobbigt när argumenten tryter": ta en titt lite längre tillbaka i tråden. Tror inte på din lurvige man."
Jag lovar, han finns! Lurvig så man blir alldeles knäsvag.
Åskmamma: för övrigt har jag ju bemött Ilsas frågor med rejäla svar, så argumenten tröt inte alls.
Nell: okej, så nästa gång du ber mig gissa vilken utbildning du har gör jag bäst i att inte svara? Lovar du att inte beskylla mig för att tystna fegt då?